Makhluk yg seronok bila kerja kebajikan dihentikan adalah Syait4n – PU Amin

” Pelik betul bila ada yang seronok bila kerja kerja sedekah dapat dihentikan. Buat baik kena rep0rt , tegur mksiat kena rep0rt.”

Demikian entri dimuatnaik oleh pendakwah bebas, Pencetus Ummah (PU) Amin di Instagram beliau yang menarik perhatian warganet.

Menerusi perkongsian itu, ternyata PU Amin merujuk kepada isu yang sedang hang4t diperkatakan sekarang ini yang melibatkan Ustaz Ebit Lew.

Umum sedia maklum, sejak semalam media sosial dipenuhi dengan perkongsian oleh Ebit Lew yang menceritakan beliau dipanggil ke Bukit.

Ia susulan ada individu membuat laporan berhubung kerja amal yang dilakukannya dan Ebit Lew terpaksa memberi keterangan kepada pihak polis.

Malah lebih menyedi1hkan, Ebit Lew terpaksa menghentikan kerja amal dan memberi bantuan secara terus atas nasihat pihak polis.

Dalam pada itu, PU Amin turut meluahkan rasa seb4k melihat situasi itu di mana ada pihak yang tidak senang hati atas kerja kebajikan tersebut.

” Bila semua kebaikan dah dihenti1kan , bukan kah itu tanda kita sedang menjemput b4la dan benc4na .

” Yang seronok dengan kegagalan kerja kerja dakwah adalah ibIis dan sy4itan.

” Bulan Ramadhan sy4itan dah kena ikat, jangan pula kita jadi antara sy4itan sy4itan yang terlepas . Selamat berbuka puasa.” tulis PU Amin

Sementara itu, PU Amin turut berkongsi kerja-kerja amal yang dilakukan bersama rakan-rakannya. Malah beliau turut membuka peluang kepada orang ramai yang mahu turut menyumbang.

PU Amin berkata setiap hari usaha dibuat bagi membantu golongan terjejas dan memerlukan. Beliau juga mendedikasikan usahanya itu buat Ustaz Ebit Lew yang memberi inspirasi kepadanya.

” Ramadhan yang penuh dengan keberkatan. Hari ini 22 keluarga diberikan barang dapur dan makanan.

” Alhamdulillah Ya Allah! Mereka tersenyum gembira. Tak henti ucap terima kasih. Tak henti mendoakan kita. Nikmat rezeki bila dapat dikongsi..

” Saya kalau boleh, saya tak nak ada langsung orang yang lapar.

” Takvt esok Allah tanya dekat Mahsyar. Nak jawab macam mana?

” Semoga semua keluarga yang dapat barang dapur , belanja keperluan, dah tak lapar lagi. Boleh berbuka dan bersahur macam kita juga..

” Terima kasih Ust Ebit Lew kerana inspirasi dan semangat agar sedekah terus dikembangkan. Semoga ummat manusia dapat manfaat..” tulis PU Amin

Berikut adalah maklumat akaun bank bagi sesiapa yang ingin membantu, wang sumbangan akan disalurkan kepada insan tidak bernasib baik melalui PU Amin.

Mahabbah Al Amin Resources

1209 20100 44098

BANK ISLAM

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : https://lamanhiburan.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Makhluk yg seronok bila kerja kebajikan dihentikan adalah Syait4n – PU Amin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*