Panggil Isteri Rasulullah ‘Orang Tua’, PU Azman Minta Maaf Dan Ini Penjelasan Beliau

Pendakwah bebas, PU Azman tampil membuat permohonan maaf secara terbuka ekoran kenyataan ketika sesi siaran langsung akaun Instagramnya baru-baru ini.

PU Azman atau nama sebenarnya Azman Syah Alias, menyifatkan kenyataannya sebelum ini telah disalahertikan oleh segel1ntir pihak.

“Cik Man minta maaf terhadap salah faham terhadap kenyataan Cik Man yang mengatakan poligami bukanlah sunnah tapi keadilan itu Sunnah. 

“Cik Man bukan menolak kesunahan poligami secara total tetapi menepis pendirian segelintir yang mengatakan sunnah poligami hanya berdasarkan kepada bilangan tapi mengabaikan soal keadilan dalam rumahtangga,” katanya.

Terdahulu, menerusi sesi siaran langsung Instagram, PU Azman juga difahamkan telah menggunakan panggilan kurang sesuai iaitu ‘orang tua’ merujuk kepada isteri-isteri Rasulullah.

“Cik Man juga memohon maaf atas penggunaan perkataan yang kurang sesuai merujuk kepada isteri-isteri Rasulullah iaitu ‘orang tua’.

“Tidak ada bentuk penghin4an ke atas mereka tetapi merujuk isteri-isteri Nabi adalah wanita-wanita yang pernah berkahwin sebelum berkahwin dengan Rasulullah,” ujarnya.

Sehubungan itu, PU Azman turut berterima kasih kepada pihak tertentu yang tampil membantu dan membuat teguran terhadapnya.

“Cik Man ucapkan terima kasih kepada ustaz-ustaz dan individu yang memurnikan salah faham ini dan memberi teguran,” tambahnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cik Man mohon maaf kepada semua, atas salah faham terhadap kenyataan Cik Man tentang isu poligami dan perihal isteri-isteri Rasulullah.

A post shared by Cik Man (@puazmanofficial) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Panggil Isteri Rasulullah ‘Orang Tua’, PU Azman Minta Maaf Dan Ini Penjelasan Beliau"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*