Ali Putih Dedah Tidak Pernah Berjumpa Dengan Anak Arwh Abam Semenjak Pemergi4n Abam

KUALA LUMPUR: Biarpun sudah lama melupakan kontr0versi antara dirinya dan kakak ipar, Siti Nurhidayah Mohd Ali, namun, ada hakikat yang perlu diterima pelawak Ali Puteh atas apa yang berlaku.

Sejak krisis membabitkan dakwaan membolot harta peninggalan abang, Allahyrham Abam Bocey tercetvs, Ali mengaku hubungan kekeluargaan kedua-dua belah pihak terputus.

Malah, Ali mendakwa, niat bersemuka dan menjernihkan keadaan terbantut apabila semua peluang berkomunikasi termasuk menerusi media sosial disek4t.

Enggan menyalahkan mana-mana pihak, Ali atau nama sebenar, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Rizuan, 31, akur dengan situasi yang berlaku.

Cuma jauh di sudut hati, terbit rasa rindu untuk melihat wajah satu-satunya zuriat yang ditinggalkan arwh abang, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang berusia 10 bulan.

“Sejak ins1den itu, hubungan kami terputvs. Malah, kami disek4t di media sosial oleh seluruh anggota keluarganya.

“Saya faham, selepas apa yang berlaku, situasi menjadi semakin sukar.

“Cuma terkilan apabila tidak dapat berjumpa anak saudara. Hendak tengok di media sosial mereka tidak boleh sebab sudah disek4t.

“Mujur bekas pemandu arwh memuat naik foto atau video Uthman di media sosialnya, dapat kami menumpang tengok sambil melepaskan rindu,” katanya kepada BH Online.

Ali atau nama sebenar, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Rizuan berkata, sebagai bapa saudara, tiada apa yang diharapkan selain melihat anak Uthman membesar dengan sempurna.

“Insya-Allah selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tamat, saya berhasrat bertemu isteri arwh dan keluarganya untuk menjernihkan keadaan. Kami mahu melihat anak buah yang amat dirindui itu.

“Buat masa ini, biarlah saya tengok Uthman dalam media sosial sahaja. Dapat melihat dia sihat dan membesar dengan sempurna sudah cukup menggembirakan kami sekeluarga,” luah Ali.

Sebelum ini, dilaporkan, anggota kumpulan Puteh ini pernah melahirkan hasrat untuk bertemu kakak iparnya itu secara tertutup untuk meminta maaf.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: BH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ali Putih Dedah Tidak Pernah Berjumpa Dengan Anak Arwh Abam Semenjak Pemergi4n Abam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*