M4ki, Hambvr Kata-Kata Kes4t Pada Kucing, Selepas Ada Pihak Yg Membuat Aduan Ini Reaksi Azwan Ali

Pengacara popular Azwan Ali tampil membuat permohonan maaf terbuka ekoran tindakannya mem4ki dan mengh4mburkan kata-kata kes4t terhadap haiwan peliharaannya itu baru-baru ini.

Jelas Azwan, video yang dirakamkannya itu sekadar guravan dan tidak berniat lain.

“Saya dengan ini memohon maaf secara terbuka kepada Persatuan Haiwan Malaysia & pencinta kucing ekoran vieo terlepas pandang semalam.

“Sebenarnya video itu bersifat guravan semata-mata dan tidak berniat sama sekali atas apa jua sebab lain.

“Saya telah pun memad4mkan video itu di semua platform media sosial,” katanya menerusi akaun Twitter pada Isnin.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

MAAF TERBUKA YA KHAS NYA TO PERSATUAN HAIWAN MALAYSIA DIVA AA TAKDE NIAT BERGURAU JER OPPP KOZZZ I LOVE ALL MY CATS ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ 😺😺😺😺😺😺😺

A post shared by DIVA AA OFFICIAL (@divaazwanaliofficial) on

Terdahulu, Azwan merakamkan sepotong video berunsur nasihat berkaitan PKPB (Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat) kepada kucing-kucingnya sambil memegang pengelap habuk.

Bagaimanapun, video terbabit mengundang rasa kurang senang dalam kalangan pencinta haiwan hingga ada pihak yang membuat aduan.

“Hamun haiwan walau untuk apa niat dan tujuan sekali pun bakal mengundang ket4kutan dan str3ss terhadap haiwan.

“Kucing tidak akan dapat mesej daripada m4ki hamvn begini. Ia bakal memer4njatkan dan men4kutkan kucing. Kata caci1an, h4mun dan maki1an secara jerk4h begini tidak sesuai dihamburkan kepada binatang seperti kucing walau tujuannya adalah pendidikan.

“Suara m4ki hamun ini disyaki suara seorang artis tanah air yang biasa membuat video berunsur nasihat melalui video prov0kasi dengan bahasa kes4t dan kata mak1an.

“Ingin diingatkan perbuatan menakvtkan haiwan adalah satu kes4lahan Terrifies bawah Seksyen 29 (a) Akta Kebajikan Haiwan 2015 (Akta 772) dan Seksyen 44 (1) Akta Binatang 1953 (Pindaan 2013).

“Hukuman menanti pelaku yang memak1 haiwan adalah sama seperti menceder4kan atau membunvh haiwan dengan sengaja.

“Satu aduan akan dikemukakan untuk siasatan dan tindakan pihak berkuasa,” maklum Persatuan Haiwan Malaysia menerusi akaun Facebook mereka pada Ahad.

Azwan memelihara beberapa ekor kucing dari baka import di kediamannya yang diberi nama Rosmah, Che Ta, Aaron dan Ziana Zain.

Bagaimanapun, ada yang menyifatkan video terbabit tidak keterlaluan dan masih berinformatif untuk mendidik dan menasihati orang ramai untuk mematuhi arahan kerajaan berhubung situasi semasa negara.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "M4ki, Hambvr Kata-Kata Kes4t Pada Kucing, Selepas Ada Pihak Yg Membuat Aduan Ini Reaksi Azwan Ali"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*