Tular video banding kekuatan Yusuf Azmi dgn Long Tiger, Sekali Yusuf Azmi bagi peribahasa

Nama Long Tiger terus menjadi bualan hangat di Media Sosial. Semalam beberapa d0kumen pengenalan diri dipercayai kepunyaan bapa dan ibunya telah dituIarkan sehingga mendedahkan status berketurunan roh1ingya.

Long Tiger yang dikatakan Abang Long kawasan Bukit Gambir sebelum ini terkenal di media s0sial kerana gemar mengulas isu semasa. Hari ini Yusuf Azmi memuat naik satu posting menegur pemilik akaun Youtube yang cuba membandingkan kekuatan beliau dengan Long Tiger

Biar Harimau hidup dgn habitat mereka

“Saya cadangkan kepada pemilik akaun youtube ni tak perlu nak video begini..Buang masa..Ini jenis nak angkat bakul sendiri ke?Saya tak pandai berl4wan pun..Tak pernah lagi dengar manusia boleh kalahkan harimau? Kalau diberi kekuatan pun saya takkan buang masa l4wan harimau..”

“Harimau pun tak mahu jumpa manusia.. Inikan saya nak cari penyak1t nak jumpa harimau.. Itu kan mencari p4dah.. Biarlah harimau tu hidup dengan tenang dengan habitat mereka.. Janganlah kita ganggu harimau.. Harimau dah makin pupvs.. Janganlah dibiarkan mereka pvpus..”

Lagi satu saya nasihatkan pepatah saya sendiri

“bila Singa di suruh berlumba dengan Kambing, Pasti Singa takkan teruskan perlumbaan tersebut, kerana tugas Singa bukan untuk menunjukkan siapa lebih hebat,Tujuan Singa memb4ham m4ngsa bukan menunjukkan siapa lebih masyur, Tujuan Manusia menjadi hamba yang taat pada Allah” Kita manusia diberikan akal oleh allah.

“Jadi fikirkan nak jadi B1natang atau Manusia? Yusuf Azmi, Aktivis”

Yusuf Azmi juga menyeru pengikut beliau untuk melaporkan satu halaman facebook yang berniat jah4t

“Assalamualaikum W.B.T.

Pihak kami menerima aduan tentang wujud satu page yang berniat j4hat. Ingin saya memberitahu bahawa SAYA tidak ada kena mengena dengan page Yusuf Azmi Fan Fan. Fake account ini dilihat melakukan comment yang boleh menimbulkan perb4lahan & k3caman. Minta jasa anda untuk REPORT page ini.

Berkemungkinan dibawah RBA (Red Bean Army) yang sentiasa memecah belah & melakukan provokasi untuk kita sentiasa berbalah sesama sendiri. Seperti yang kita tahu mereka ini tidak berputus asa dalam merosakkan negara. Jangan biarkan mereka bermaharajalela mel4ga-lag4kan kita sesama Muslim.

JOM REPORT sebelum berlaku salah faham. Yusuf Azmi tidak ada kena mengena dengan PAGE ini.”

Sebelum ini Yusuf Azmi ada memberi nasihat kepada Long Tiger

Assalamualaikum kepada Long Tiger.Saya harap awak mempunyai nama yang sebenar.. Nama yang diberikan oleh ibu dan ayah dengan doa.Sebaiknya menggunakan nama yang ibu dan ayah berikan tu.Pertama tahniah di atas segala kebaikan yang pernah melakukan dalam membantu sesama manusia selama ni.. Saya cuma nak nasihatkan apa sahaja awak lakukan jangan terlalu mencabar orang sana sini.Gunakkan kebijaksanaan fikiran kita dalam segala urusan.Tidak perlu bertelingkah sesama islam.Kalau ada tidak berkenan dan berpuas hati.Berhubung dan buat perjumpaan tertutup dan selesaikan masalah secara baik.

Jangan sampai menunjukkan imej islam buruk dihadapan orang awam.Gunakan media sosial tempat memberikan input yang baik.. Berikan nasihat yang baik.Tunjukkan imej yang baik.Malu pada orang bukan islam melihat ini sikap dan akhlak umat islam.. Saya tahu awak kuat boleh perang sana sini.

Boleh bergaduh satu lawan satu.Adakah ini akhlak yang Baginda Rasulullah s.a.w ingin kita perlihatkan pada umat manusia?? Satu lagi saya nak berpesan memang baginda Rasulullah s.a.w bukan melayu.Tapi kita umat islam dari seluruh dunia harus menunjukkan sikap merendah diri pada sesiapa pun kita berhadapan.Pesanan saya jangan ajak orang sana sini perang perang.Nak kutip orang sana sini.

Biar kita mati bermaruah dalam menengakkan islam.Bukan mati disebabkan kelemahan diri kita.Dengarkan bisikan iman.Jangan dengar bisikan syaitan.Saya ni bukan orang perang sana sini.Belajar dari sirah nabi.. Bagaimana dan bila keperluan untuk berperang.Berjalanlah menunduk ke tanah dan jangan mendongak ke langit..

Yusuf Azmi, Aktivis

Berikut video yang dikongsi. Hasil penelitian, mungkin pemilik video telah menyunting kembali gambar dan video tersebut kerana hanya ada tinggal aksi Silat Long Tiger

Long Tiger Ditangkap buat kali kedua

POLIS Diraja Malaysia (PDRM) Johor mengesahkan menahan semula individu digelar Long Tiger bersabit kes baru dilaporkan di Tangkak semalam yang membabitkan elemen pem3rasan.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 388 Kanun Kes3ksaan.

Beliau berkata, permohonan reman bagi siasatan mengikut Seksyen 500 Kanun Kes3ksaan/233 Akta Komunikasi dan Multimedia sudah ditolak oleh Majistret Mahkamah Muar semalam.

“Jika sabit kesal4han mengikut Seksyen 388 Kanun Kes3ksaan, dia boleh dip3njara selama tempoh yang boleh sampai 10 tahun dan boleh dikenakan d3nda atau s3batan.

“Permohonan reman dibuat mengikut peruntukan Seksyen 117 Kanun Prosedur J3nayah dan Majistret membenarkan t4hanan reman selama tiga hari bermula hari ini hingga 5 Mei,” katanya pada kenyataan hari ini.

Beliau berkata, tahanan reman suspek adalah diperlukan bagi membolehkan polis menjalankan si1asatan lanjut dan mengenal pasti sejauh mana pembabitan suspek dalam kes itu.

“Orang ramai adalah dinasihatkan supaya tidak membuat sebarang sp3kulasi memandangkan kes masih di peringkat s1iasatan.

“Tindakan yang diambil oleh pihak polis adalah mengikut peruntukan

Perkara ini sedikit sebanyak memberi kesan kepada keluarganya sehinggakan isterinya baru-baru ini mengeluarkan kenyataan agar beliau diberi ruang dalam menghadapi ujian yang amat berat di bulan Ramadhan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: TRENDINGSANGAT

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tular video banding kekuatan Yusuf Azmi dgn Long Tiger, Sekali Yusuf Azmi bagi peribahasa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*