Kec0h fenomena ‘sujud pada Coki’, ‘ag4ma BTS’ di media sosial, Ini Amar4n Padu Wan Dazrin

KUMPULAN K-pop terkenal iaitu BTS dan seorang Instafamous dikenali sebagai Coki menjadi perbualan hang4t netizen di laman sosial sejak kebelakangan ini.

Populariti mereka akhirnya membawa kepada ket4asuban dalam kalangan peminat hingga tercetusnya fenomena dikenali sebagai ‘agama BTS’ dan ‘sujvd pada Coki’ yang menjadi tul4r di laman sosial.

Pendakwah bebas Wan Dazrin tampil menasihati dua golongan tersebut selepas menerima pertanyaan daripada pengikutnya di Instagram.

Wan Dazrin berkongsi perkara itu di Instagramnya.

Menurut Wan Dazrin atau nama sebenarnya Wan Dazrin Wan Din, agama Islam tidak pernah mengajar untuk umatnya menjadi terlalu f4natik dengan sesuatu perkara atau individu.

Kata Wan Dazrin, umat Islam perlu menjaga nama baik agama kerana ketika meniti Siratul Mustakim atau Titian Sirat hanya amalan seseorang itu sahaja yang akan dibawa bersama.

“Kenapa kalian nak sia-siakan waktu kalian macam ini. Dalam Islam tidak diajar untuk bersifat fanati1k dan tabsub tidak kisah la BTS, Coki atau siapa saja. Bukan mereka akan menyelamatkan kita di Titian Sirat nanti.

 

Tapi hari ini kita sendiri sengaja pilih untuk jatuh diri kita ke dalam ner4ka.

WAN DAZRIN

PENDAKWAH BEBAS

“Bukan mereka yang akan sanggup berikan pahala dan sanggup tanggung d0sa kita saat di timbang amal. Tolonglah kalian nampak semua ini. Dunia ini tidak lain tidak bukan, tempat untuk bergurau senda dan bermain.

“Titian Sirat nanti akan menghubungkan amalan kita. Saat di Titian Sirat, bahu kanan akan memegang amanah sebagai seorang beragama Islam. Jaga tanda-tanda Islam kita,” katanya.

Wan Dazrin berkongsi nasihat dan pesanan buat mereka yang terlalu taksvb dengan BTS serta Coki menerusi rakaman yang dimuat naik di Instagram.

Sebelum ini, kec0h apabila wujudnya dua kumpulan yang berbeza memuja BTS dan Coki menjadi tul4r di laman sosial.

Coki adalah remaja tempatan yang terkenal dalam kalangan netizen di aplikasi TikTok dan Instagram kerana menghasilkan video slow motion hingga digelar sebagai ‘King Slomo’.

Netizen berkongsikan paparan skrin yang mengatakan kewujudan ‘agama BTS’ itu hanya untuk memburvkan peminat kumpulan berkenaan.

Difahamkan ruangan sembang ‘Agama BTS’ diwujudkan oleh haters kumpulan berkenaan yang hanya mahu memburukkan peminat BTS.

Dalam pada itu, Wan Dazrin turut memberitahu seseorang itu akan tergelincir jatuh ketika melintas Titian Sirat kerana sengaja menghumbankan diri ke dalam ner4ka.

“Ada kemungkinan kita akan tergelincir jatuh di sebelah kanan ketika melintas Titian Sirat. Alangkah kecewa Nabi ketika tunggu di tebing untuk sambut setiap tangan umatnya.

“Tapi hari ini kita sendiri sengaja pilih untuk jatuh diri kita ke dalam neraka,” ujarnya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kec0h fenomena ‘sujud pada Coki’, ‘ag4ma BTS’ di media sosial, Ini Amar4n Padu Wan Dazrin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*