“Kehilangan Yg Cukup Pahit..” Che Ta Umum Orang Yg Tersayang Meningg4l Dunia Iaitu Neneknya Di Kedah

KUALA LUMPUR: Peme3rgian arwah nenek tersayang, Allahy4rham Munah Hadi, 91, memberikan kesedihan mendalam buat pelakon, Rozita Che Wan atau Che Ta ketika menyambut Syawal.

Kehilangan yang cukup pahit untuk ditelan Che Ta apabila arw4h menghe3mbuskan nafas terakhir di sebuah hospital di Jitra, Kedah, jam 5.06 petang, semalam.

Allahyrham meningg4l dunia akibat s4kit tua dan dikebvmikan selepas waktu Isyak, malam tadi. Che Ta dan keluarga sempat pulang ke kampung halaman untuk bertemu arw4h buat kali terakhir.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

إنا لله وإنا إليه راجعون . Semoga Allah merahmati dan memberi keampunan kepada Tok, Maafkan Segala Dosa Tok dan Tempatkan Tok dikalangan orang-orang yg soleh. . 1929 – 2020 . . Gambaq ni 2nd raya thn lepaih

A post shared by Rozita Che Wan (@rozitachewan1) on

Che Ta berkata, arw4h kerap masuk keluar ke hospital bagi mendapatkan raw4tan, sejak beberapa bulan lalu. Bagaimanapun, keadaan semakin ten4t dan dimasukkan ke hospital pada malam raya.

“Saya dan keluarga bergegas pulang ke Jitra, sejak tengah hari hari raya pertama lagi.

“Saya sempat menatap wajah dan berada di sisi arw4h, sebelum menghemb3uskan nafas terakhir. Saya juga menjenguk arw4h ketika dimasukkan ke hospital, beberapa bulan lalu.

“Saya reda dengan peme3rgiannya, malah seluruh keluarga saya bersedih atas pemergian insan tersayang,” katanya kepada BH Online menerusi aplikasi WhatsApp.

Pelakon drama Kiah Pekasam dan Lelaki Kiriman Tuhan itu berkata, arw4h nenek sangat rapat dengannya sejak kecil.

“Kehilangannya amat dirasai kerana arw4h menjaga saya, sejak kecil. Arwah tinggal bersama mak dan adik beradik yang lain. Saya membesar dengannya.

“Saya dan adik beradik akan bergilir-gilir menjaga dan melayan jika arw4h datang ke Kuala Lumpur,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : BH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kehilangan Yg Cukup Pahit..” Che Ta Umum Orang Yg Tersayang Meningg4l Dunia Iaitu Neneknya Di Kedah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*