Nampak Sihat Tapi Sebenarnya Tidak. Dr Noor Hisham Dedahkan Simptom Cov1d – 19 Terbaru Yang Ramai Orang Tidak Sedar

PUTRAJAYA: Kelesuan dan hilang deria bau serta rasa adalah antara simptom jangkitan COV19 yang dikesan dalam kalangan pesak1it.

Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, berkata ketika ini, gejala yang diketahui umum adalah dem4m, batVk, sel3sema, ciri1t biri1t serta ses4k n4fas.

Beliau berkata, ada gejala yang ramai tidak sedar iaitu kelesvan serta hil4ng deria bau dan rasa.

“Ada mereka yang ke pejabat apabila diambil suhu ia normal, tetapi mereka ada masalah kelesvan, hilang deri1a bau serta rasa.

“Itu juga adalah gejala yang tidak kita maklum. Adalah penting kalau kita ambil tindakan, jika kita ada gejala yang nyata seperti dem4m dan batvk, kita pakai topeng muka dan jangan datang ke pejabat.

“Sebelum ini, pada mesyuarat di Jabatan Perdana Menteri (JPM) ada pegawai yang datang, tidak ada gejala yang nyata seperti batvk, dem4m tetapi ada gej4la kelesvan, kebetulan mereka yang menghadiri mesyuarat itu perlu menjalani ujian saringan, beliau didapati posi1tif,” katanya pada sidang media harian COV19, di sini sini, hari ini.

Justeru, Dr Noor Hisham berkata, walaupun ada mesin dan alat untuk mengukur suhu, tidak semestinya suhu yang normal itu, tidak ada gejala.

Sumber : BHARIAN ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: TRANSFORMASI.HOST

Apa komen anda?