Mamat Sepah Akhirnya Dpt Beraya Di Kampung, Tapi telah kehilangan org yg penting dalam hidupnya

Pelawak Mamat Sepah akhirnya dapat pulang berhari raya di kampung halamannya di Kulai, Johor pada hari raya kedua yang lalu.

Namun perasaan teruja bertukar pilv kerana Mamat kehi1langan seorang sahabat yang juga pembantu peribadinya, Jamal Othma atau lebih dikenali sebagai Jay Jamal.

Mamat berkata walaupun dapat pulang ke kampung, namun bukan ini Aidilfitri yang diharapkan olehnya.

“Akhirnya dapat juga balik beraya di kampung halaman di Aidilfitri yang kedua, tapi bukan raya seperti ini yang aku mahu dan impikan.

“Aku kehi1langan insan yang menjaga keselamatan aku sepanjang mengadakan persembahan di pentas.

“Sahabat aku, pembantu peribadi aku yang terbaik yang pernah aku ada selama ini. Dia dah pergi tinggalkan aku dalam keadaan yang pun tak tahu nak ucapkan, secara tiba-tiba.

“Takkan ada pembantu peribadi aku sebaik kau sahabat. Selamat la dikau di sana bersama insan-insan beriman,” katanya.

Mamat berkata, Allahyrham Jay Jamal sangat rapat dengannya, tambahan lagi mereka pernah duduk serumah ketika tinggal di Shah Alam.

“Dialah abang, dialah sahabat dia juga P.A yang terbaik. Dia sentiasa ada bersama sehinggalah hari pernikahan aku.

“Tapi aku dah keh1ilangan dia buat selama-lamanya,” katanya.

Allahyarhm meni1nggal dunia di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru pada 25 Mei lalu dan dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Batu 23, Kulai.

“Sebenarnya Saya Cepat-Cepat Kahwin Sebab Nak Bawa Isteri Beraya Kat Kampung, Tapi Apakan Daya…” 

Pelakon Mamat Sepah mengakui antara sebab dia memilih melangsungkan pernikahan pada 1 Mac lalu kerana mahu membawa isteri pulang berhari raya di kampung.

Namun hasrat tersebut terpaksa dilupakan kerana Aidilfitri tahun ini jatuh pada saat rakyat Malaysia terpaksa ‘berper4ng’ dengan pandemi1k COVI1D-19.

“Jangan cakap raya…sebak rasa hati ini terkenang orang tua di kampung halaman. Saya punya la nak nikah cepat-cepat tahun ni sebab nak bawa bini beraya dengan keluarga semua.

“Tapi apaka daya, meles3t semuanya! Reda je lah, kita hanya mampu merancang namun yang menentukan segalanya Allah SWT.

“Saya percaya ada hikmah di sebalik semua ini. Yang penting kita percaya pada ketentuan Allah dan jangan ragu-ragu dengan DIA,” kata Mamat ketika dihubungi Gempak.

Dalam pada itu, mengulas mengenai ribuan kenderaan yang diarahkan berpatah balik kerana mahu pulang ke kampung, pelawak tersebut memohon orang ramai patuh pada perintah kerajaan.

“Kerajaan sudah memberi kelonggaran dengan menjalankan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) pun dah besar rahmat dah.

“Ikutlah nasihat kerajaan. Berkorban sedikit hari ini untuk kebaikan kita pada masa hadapan. Selepas ini pasti kita boleh bertemu juga keluarga di kampung.

“Bersabar sikit ya semua. Kalau nak diikutkan perasaan, saya pun sedih.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : MV

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Mamat Sepah Akhirnya Dpt Beraya Di Kampung, Tapi telah kehilangan org yg penting dalam hidupnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*