Abu Syafiq cakap nk s4man, Sekali Amin Idiris sound “Sembang kosong je”

Abu Syafiq cakap nk s4man, Sekali Amin Idiris sound “Sembang kosong je”

PENGACARA dan penceramah motivasi, Amin Idris, 39, mengganggap tindakan Ustaz Abu Syafiq yang memintanya membuat permohonan maaf serta menuntut ganti rvgi berjumlah RM1 juta sebagai cakap kosong sahaja.

Menerusi kiriman di Instagramnya, Amin berkata, walaupun sudah menerima dua LOD (Letter of Demand), sehingga hari ini (5 jun) dia belum menerima apa-apa surat dari m4hkamah menyatakan tarikh sebutan k3s terbabit.

“LOD pertama dihantar pada 24 April dan saya dapat tahu pegu4m Abu Shafiq failkan s4man di mahk4mah pun melalui berita Malaysiakini bertarikh 7 Mei.

“Tapi masih tiada informasi dari mahk4mah. Tiba-tiba datang LOD kedua pula pada 15 Mei. Itu pun pada awalnya tak cukup muka surat sampai saya terpaksa telefon pejabat pegu4m Abu Shafiq untuk hantar semula yang cukup muka surat.

“LOD kedua menuntut saya sekali lagi MINTA MAAF, DELETE POSTING dan BAYAR 1 JUTA dalam tempoh 3 hari. Saya konsisten tidak akan tunduk. Sekali lagi, tiada surat sebutan tarikh dari mahka”4mah walaupun sudah 22 hari!,” katanya.

Amin yang mengendalikan program The Amin Idris Show berkata, pegu4mnya Azmir Zakaria sudah beberapa kali menghubungi pejabat pegu4m Abu Shafiq bagi bertanyakan perkara ini.

“Yang kelakarnya, kakitangan pegu4mnya tidak ada apa-apa maklumat terkini berkaitan k3s.

“Berkenaan laporan p0lis pula, masih dalam sias4tan. Dan masih juga menunggu respon dari SKMM.

“Justeru, saya anggap Abu Shafiq TIDAK SERIUS, main-main dan sekadar nak ugvt untuk s4man saya dengan harapan saya akan cu4k, t4kut dan kecvt. Lalu delete posting krltikan saya terhadapnya,” katanya.

Amin mengakui Abu Syafiq tersil4p membuat perhitungan dengan orang yang s4lah kerana dirinya AIKOLIAN (lulusan und4ng-und4ng UIA).

“Jangan main-main dengan saya dalam soal und4ng-und4ng. Pengajarannya wahai Abu Shafiq, dah-dah la kau mengata orang, f1itnah orang, satu Malaysia tahu kes kau fitn4h orang dan akhirnya kau yang minta maaf.

“Satu Malaysia tahu tahu kau burvkkan nama Ahli Sunnah wal Jamaah. Maka sudah tiba masanya kau insaf, berhenti dari perangai burvk tersebut.

“Baguslah kalau nak fokus menoreh getah dan jahit jubah wanita. Berdakwahlah dengan melihatkan keindahan Islam sebagai agama kasih sayang, bukannya prejvdis menyes4tkan manusia sana-sini,” katanya.

Tidak ketinggalan Amin melahirkan terima kasihnya kepada rakyat Malaysia dan warganet serta penyokongnya selama ini.

“Doakan saya dalam kebaikan dan doakan Abu Shafiq dilembutkan hati jadi manusia lebih baik.

“Ini mungkin posting saya yang terakhir tentang isu ini. Namun tak bererti saya akan berhenti krltik Abu Shafiq,” katanya..

K0nflik membabitkan mereka tercetus apabila Amin memuat naik status di laman sosi4l baru-baru ini membabitkan isu dengan pendakwah bebas, Ustaz Ebit Liew yang dianggap menjatuhkan reputasi Abu Syafiq sehingga beliau mengambil tindakan ini.

Berikut pula status dimuat naik Abu Syafiq empat hari yang lepas

KES S4MAN FITNAH USTAZ ABU SYAFIQ AHLI SUNNAH vs PEMFITN4H-PEMFITN4H

1- Alhamdulillah dan Insya Allah hari ini akan bermula beberapa K3s S4man Fitn4h saya keatas beberapa individu di beberapa buah Mahk4mah Tinggi. Begitu juga beberapa pihak akan dibawa ke Mahk4mah apabila ditentukan tarikh mereka kelak. Sam4n fitn4h saya keatas mereka adalah bertujuan mempertahankan Ahli Sunnah Wal Jamaah dan kebenaran. Kita boleh berlainan pandangan namun jangan sampai memfitn4h.

2- Sebelum saya bawa ke Mahk4mah saya ada berbicara atau menghubungi pemfitn4h-pemfitn4h keatas saya yang saya sempat. Alhamdulillah sangat ramai diantara mereka menarik balik fitn4h mereka keatas saya dan memadam post sal4h yang mereka keluarkan serta mereka memohon maaf kepada saya. Terlalu ramai yang bersifat rendah diri dan akur serta bersikap profesional dengan melaksanakan apa yang sepatutnya. Antara mereka yang menarik balik dan memohon maaf adalah Pegawai bekas Menteri Agama dan Pegawai Penerangan Bekas Menteri Kewangan dan ramai lagi.

3- Walaupun saya berbeza dengan mereka dari sudut p0litik namun mereka berbesar hati memadam dan memohon maaf. Hanya segelintir kecil pemfitn4h yang berkeras untuk teruskan fitn4h mereka keatas saya walaupun jelas mereka tiada bukti kukuh selain khabar angin yang bakal memakan diri. Mereka ini bakal dihadapkan ke Mahk4mah. Bahkan Mahk4mah 4khirat juga saya akan tuntut.

Doakan saya dan berhati-hati.

Wassalam. – Ustaz Abu Syafiq

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : MV

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Abu Syafiq cakap nk s4man, Sekali Amin Idiris sound “Sembang kosong je”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*