Kalau betul duit RM250k Saddiq dari ibu bapa, knp SPRM soal sampai 4 kali?Sekali Najib Masuk Komen

k3sYouthPower ini agak berbeza dengan k3swang yang disita dari kondo yang dikatakan berkait saya.

Dalam k3ssaya, wang RM116 juta disita dari kondo yang dikatakan berkait saya (kondo itu bukan milik saya) selepas ianya dipindah dari peti-peti besi Pejabat Perdana Menteri SELEPAS kita kalah PRU14.

Dana itu adalah dana pilihanraya PRU14 yang d1sumbang oleh individu-individu ternama kepada BN untuk tujuan kita mempertahankan kerajaan BN.

Ini perkara kelaziman untuk menyumbang wang tunai masa PRU14 kerana ramai individu yang menyumbang tidak mahu dikenali. Parti-parti politik lain juga menerima sumbangan berkenaan.

Saya telah memberi senarai penyumbang ini semasa saya disoal s1asat oleh pihak polis.

Pihak polis juga telah mendapat pengesahan daripada individu-individu ternama tersebut.

Sebab itu, saya tidak did4kwa di bawah undang-undang jen4yah kerana sumber boleh disahkan.

Namun, kerajaan PH mengambil langkah mudah dan zalim untuk memfailkan saman sivil untuk lucut hak dana-dana tersebut berdasarkan bvkti affidavit sokongan sahaja bahawa mereka “percaya” dana itu berkait 1MDB dan bukan k3sjen4yah.

“The Edge melaporkan bahawa dua notis usul dan afidavit sokongan telah difailkan di m4hkamah Tinggi di Kuala Lumpur semalam untuk merampas barang-barang itu, yang did4kwa dibeli dengan wang 1MDB.”

“K’jaan failkan saman lucut hak ke atas Najib, Rosmah”.

Walaupun dana sudah disita lebih 2 tahun, k3ssaman sivil ini masih belum mula perbicaraan di m4hkamah setelah ditangguh pihak kerajaan berkali-kali.

Dalam k3sYouthPower pula, dia memberi keterangan kepada polis bahawa sumber dana RM250,000 yang did4kwa dicvri itu adalah daripada ibubapa dia untuk tujuan renovation rumah dia.

(Berbeza dengan masa PRU di mana wang tunai memang banyak dibelanja, saya tak faham kenapa pula kontraktor-kontraktor perlu dibayar dalam bentuk wang tunai)

Ianya juga perkara mudah jika sumber dana itu memang dari ibubapa dia kerana penyata akaun-akaun bank mereka akan menunjukkan pengeluaran wang tunai.

Sebab itu, saya juga pelik kenapa pihak SPRM perlu menyoal bendahari ARMADA dan kenapa ibubapa dia perlu disoal untuk kali ke-4 oleh pihak SPRM.

“9 Jun 2020: Ibu bapa Syed Saddiq dipanggil SPRM buat kali ke-4”.

Ini kali ke-4 dah.

Adakah ini kerana pihak berkuasa gagal mengesahkan bahawa sumber dana yang dicuri itu adalah dari ibubapa dia?

Dan jika Youthpower gagal membvktikan sumber wang tunai itu adalah dari ibubapa dia, adakah dia serta ibubapa dia bakal ditudvh memberi kenyataan palsu kepada SPRM jika pihak berkuasa berjaya membvktikan sumber dana itu adalah dari ARMADA?

(Kenapalah ko libatkan orang tua kamu?)

Sama-sama kita menanti kesudahan drama ini.

– Najib Razak

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Cinca/News Viral Rimbabara

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kalau betul duit RM250k Saddiq dari ibu bapa, knp SPRM soal sampai 4 kali?Sekali Najib Masuk Komen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*