Dalam Gembira Ada Rasa Sedih, Beratus Orang Sanggup Beratur 3KM Untuk Kerja Dgn Shuib

Siapa sangka pandemic yang melanda dunia baru-baru ini telah mengubah lanskap ekonomi baru. Mana tidaknya, banyak perusahaan dan juga syarikat yang mula gulung tikar kerana tidak mampu untuk meneruskan operasinya lagi.

Selain syarikat, yang terkesan dengan perubahan ekonomi adalah rakyat marhaen yang terpaksa berdepan risiko diberhentikan kerja atau hilang pekerjaan. Sudah pasti situasi ini sangat ditakuti ramai pihak.

BERATUR 3KM DEMI PELUANG KERJA 

Bercerita soal kerja dan ekonomi, pelawak terkenal iaitu Shuib Sepahtu ada berkongsikan rasa terharu disebalik sedih apabila melihat masyarakat yang berpusu-pusu menghadiri sesi temuduga terbuka di perusahaan produk minuman yang diasaskannya.

Sumber Instagram

Seramai lebih 300 orang calon yang mencuba nasib untuk mengisi kekosongan di syarikat miliknya walhal yang diperlukan hanya lah 100 orang sahaja. Dapat dilihat orang ramai beratur sepanjang 3 kilometer bagi menjaga jarak sosial pada sesi temuduga tersebut.

Sambutan ini sangat luar biasa dan fenoma ramai yang mencari kerja baru berikutan impak dibuang kerja gara-gara pandemik. Dalam rasa gembira, Shuib turut meluahkan rasa sedih dengan kehadiran orang ramai yang ingin mencuba nasib.

Difahamkan mereka bukan sahaja datang dari Kuala Lumpuh bahkan dari negeri lain. Dalam pada itu, Shuib sempat mengenangkan keadaan ini sama seperti dirinya dahulu yang susah mencari kerja selepas diberhentikan kerja.

Jelas Shuib, ikutkan dia mahu mengambil kesemua calon yang hadir namun apa kan daya peluang sangat terhad dan individu yang benar-benar layak sahaja akan diambil bekerja kelak.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ya Allah ,,, tak sangka interview #BubbleBee di hujani dgn ratusan calon yg datang…Semoga ade rezeki kalian bersama BubbleBee,,InsyaAllah lebih dr 100 orang yg akan bersama dgn kami nanti…Terima kasih diatas support yg luar biasa pd @bubblebeemalaysia_hq …

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu) on

Tambah Shuib, dia berasa sangat gembira kerana dapat membantu memberikan peluang ini kepada mereka yang menganggur dan mereka bakal bekerja di enam cawangan syarikat baru yang sedang dalam proses.

“Ya Allah, tak sangka interview #BubbleBee di hujani dgn ratusan calon yg datang. Semoga ade rezeki kalian bersama BubbleBee. InsyaAllah lebih dari 100 orang yg akan bersama dgn kami nanti. Terima kasih diatas support yg luar biasa.” Kongsi Shuib.

Kesimpulannya, kesihatan merupakan faktor penting kepada perkembangan ekonomi. Dalam masa yang gusar ini, diingatkan rakyat untuk berjimat cermat dan menabung untuk 6 bulan ke depan agar kelangsungan ekonomi keluarga dapat diteruskan seperti sediakala.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Info Meecks

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dalam Gembira Ada Rasa Sedih, Beratus Orang Sanggup Beratur 3KM Untuk Kerja Dgn Shuib"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*