Anak lelaki pengasas Dnars did4kwa ugvt bapa tiri

KUALA LUMPUR – Anak lelaki pengasas kosmetik Dnars, Allahy4rham Faziani Rohban Ahmad dihadapkan ke Mahk4mah Majistret Kuala Lumpur hari ini atas pertvduhan melakukan ugvtan jen4yah terhadap bapa tirinya menerusi pesanan ringkas WhatsApp pada 15 Jun lalu.

Tertvduh, Mohamed Akhbar Hakim Jasman, 20, bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas pertvduhan yang dibacakan di hadapan Majistret S Mageswari.

Ini kata-kata tertvduh

Mengikut kertas pertudvhan, Mohamed Akhbar Hakim pada jam 8.45 malam di pusat beli belah di Bukit Bintang telah men4kutkan secara jen4yah terhadap Ahmad Shahrizal Ibrahim, 43, dengan ugvtan mahu menyebabkan kem4tian menerusi pesanan ringkas WhatsApp, “Papa ingat deh kalau adik ore ma-ti ore gi pancung blako”.

Oleh yang demikian tertvduh telah melakukan kesalahan di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan. Jika sabit kesalahan boleh dihvkum p3njara hingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Timbalan Pend4kwa raya, Muhammad Aiman Azahan tidak menawarkan sebarang jaminan kerana kesalahan itu tidak boleh dijamin.

Bagaimanapun, tertuduh yang diwakili pegvam Muhammmad Nor Izzat Nordin memohon jaminan antara RM2,000 hingga RM3,000 memandangkan ia sudah memadai bagi memastikan anak guamnya hadir di mahk4mah.

Menurutnya, anak guamnya itu kini turut menjawat jawatan sebagai pengarah bagi tiga syarikat dan menguruskan urusan perniagaan ini bersama m4ngsa yang merupakan bapa tirinya.

Muhammad Aiman berkata, anak guamnya juga tidak ber1siko untuk melarikan diri.

Mahk4mah membenarkan jaminan RM4,000 dengan seorang penjamin berserta syarat tambahan tertvduh tidak mengganggu mngsa sehingga selesai k3s berkenaan.

Mahk4mah turut menetapkan 7 Ogos depan bagi serahan dokumen dan sebutan semula k3s.

Berikut pula reaksi dari netizan

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MB

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Anak lelaki pengasas Dnars did4kwa ugvt bapa tiri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*