Punca Kem4tian Sebab Heart Att4ck Dan Bukan HlV,” – Jasmin Hamid

Drama rantaian 7 Hari Mencintaiku 2 yang telah menjadi perhatian penonton setia drama tempatan kini telah pun melabuhkan tirai pada malam Isnin.

Pelakon, Jasmin Hamid ada memberi penjelasan mengenai pengakhiran watak Hayati yang dilakonkan menerusi drama berkenaan.

Jasmin memberitahu kisah watak Hayati berbeza daripada penceritaan dalam novel kerana syarikat produksi harus mengikuti piawaian stesen televisyen.

“Mungkin ada yang bertepuk tangan dan puas hati bila Hayati meninggal.. Yang penting Hayati dapat minta maaf pada semua orang, dapat peluk cium Mia dan maafkan segala kesalahan Mia sebelum dia meninggal

“Allah Maha Pengampun dan Maha Baik. Pintu Taubat sentiasa terbuka buat hambaNya. Pemergian Hayati amat di cemburui.

“Dalam keadaan berwuduk untuk menunaikan Solat Subuh berjemaah dan meninggal di depan masjid dengan wajah yang tenang.

“Punca kematian sebab HEART ATT4CK dan bukan H1V seperti dalam Novel kerana ia harus mengikut garis panduan pihak penapis dan TV Station untuk memberikan contoh yang baik pada masyarakat bila di visualkan,” katanya.

Pada masa sama, Jasmin menambah jangan dihakimi sikap orang, sebaliknya mendoakan yang baik-baik.

“Walaupun permulaan hidup Hayati penuh dengan D0sa tapi pengakhiran hidupnya amat baik.

“Sebab itu bila kita melihat kejahilan seseorang, hendaklah kita mohon pada Allah supaya di berikan Hidayah buatnya. Doakan yang baik-baik.

“Bukan menghukumnya, jangan jadikan diri lebih hebat dari TUHAN.

“Akhlak family Pak Samad yang sering memaafkan kesilapan manusia, patut di contohi oleh masyarakat..Kita dah tau pengakhiran hidup HAYATI..Bagaimana pula dengan kita??,” tulisnya.

Dalam pada itu, Jasmin berharap penonton boleh menjadikan watak Hayati sebagai pengajaran atau satu contoh yang baik kepada penonton.

“So doa yang baik-baik, cakap yang baik-baik dan moga Allah terima segala amal ibadat dan taubat kita agar kita mendapat HUSNUL KHATIMAH.

“Semoga segala message yang ingin family #7HariMencintaiku2 sampaikan ini, melekat pada hati penonton dapat di jadikan pengajaran dan iktibar..

“Terima kasih kepada Puan @sitirosmizahsemail, Sutradara @khanmancung dan pihak @tv3malaysia kerana beri peluang dan kepercayaan kepada saya untuk menjayakan watak HAYATI..

“Begitu juga kepada seluruh family #7HariMencintaiku2 yang memberikan sepenuh kerjasama sepanjang pembikinan drama ini..Terima kasih kepada Sutradara @kasroshan kerana editing yang terbaik dan kepada penyanyi-penyanyi untuk OST drama ini

“Tak di lupakan kepada uols yang support drama #7HariMencintaiku2 dan percaya dengan watak HAYATI.. LOVE UOLS,” tulisnya panjang lebar.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Mungkin ada yang bertepuk tangan dan puas hati bila Hayati meninggal.. 😆😆😆 Yang penting Hayati dapat minta maaf pada semua orang ,dapat peluk cium Mia dan maafkan segala kesalahan Mia sebelum dia meninggal . . Allah Maha Pengampun dan Maha Baik.. Pintu Taubat sentiasa terbuka buat hambaNya.. Pemergian Hayati amat di cemburui.. Dalam keadaan berwuduk untuk menunaikan Solat Subuh berjemaah dan meninggal di depan masjid dengan wajah yang tenang .. Punca kematian sebab HEART ATTACK dan bukan HIV seperti dalam Novel kerana ia harus mengikut garis panduan pihak penapis dan TV Station untuk memberikan contoh yang baik pada masyarakat bila di visualkan.. . . Walaupun permulaan hidup Hayati penuh dengan Dosa tapi pengakhiran hidupnya amat baik.. Sebab itu bila kita melihat kejahilan seseorang, hendaklah kita mohon pada Allah supaya di berikan Hidayah buatnya.. Doakan yang baik-baik.. Bukan menghukumnya.. Jangan jadikan diri lebih hebat dari TUHAN.. Akhlak family Pak Samad yang sering memaafkan kesilapan manusia, patut di contohi oleh masyarakat.. Kita dah tau pengakhiran hidup HAYATI.. Bagaimana pula dengan kita?? So doa yang baik-baik, cakap yang baik-baik dan moga Allah terima segala amal ibadat dan taubat kita agar kita mendapat HUSNUL KHATIMAH.. . . Semoga segala message yang ingin family #7HariMencintaiku2 sampaikan ini, melekat pada hati penonton dapat di jadikan pengajaran dan iktibar.. . . Terima kasih kepada Puan @sitirosmizahsemail, Sutradara @khanmancung dan pihak @tv3malaysia kerana beri peluang dan kepercayaan kepada saya untuk menjayakan watak HAYATI.. Begitu juga kepada seluruh family #7HariMencintaiku2 yang memberikan sepenuh kerjasama sepanjang pembikinan drama ini.. Terima kasih kepada Sutradara @kasroshan kerana editing yang terbaik dan kepada penyanyi-penyanyi untuk OST drama ini 🙏🙏🙏 . . Tak di lupakan kepada uols yang support drama #7HariMencintaiku2 dan percaya dengan watak HAYATI.. 👏👏👏 LOVE UOLS 😘😘😘😘 . . 📷 @razzmann Hebat Bukan?

A post shared by jasminhamid (@jasminhamidjh) on

Foto: Instagram Jasmin Hamid

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Punca Kem4tian Sebab Heart Att4ck Dan Bukan HlV,” – Jasmin Hamid"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*