Tiga Tahun Dalam Penj4ra, Ringgo Fotograf Dihidang Daging B*bi

Pemain dram Fotograf, Ringgo berkongsi pengalaman pahit terpaksa mer1ngkuk dalam penj4ra dan melalui tah4nan par0l di Venezuela yang keseluruhannya berjumlah lapan tahun akibat menjadi m4ngsa keldai d4d4h.

Menurut Ringgo, soal makan dan minum antara ujian yang paling memeri1tkan kerana dia terpaksa memakan daging kuda selain dihidangkan menu beserta daging b*bi.

“Saya hanya makan sardin yang dibekalkan pihak kedutaan tapi bila habis, saya terpaksa ambil langkah darurat.

“Daging kuda pun saya makan. Namun kalau menunya daging b*bi saya akan berpuasa. Sarapan pula hanya daging dan telur,” ujar Ringgo.

Ringgo mendedahkan perkara itu dalam satu temubual bersama akhbar Mingguan Malaysia pada Ahad.

Ulas Ringgo lagi, aktiviti utama bandvan negara berkenaan ialah bergadvh disebabkan tiada hiburan antara mereka namun akan berbaik semula selepas itu.

Bagaimanapu kata Ringgo, istimewanya penjara negara itu adalah waktu lawatan ditetapkan sebanyak tiga kali seminggu iaitu setiap Rabu, Sabtu dan Ahad.

“Kami pasang belon, mengecat dan bersihkan sel kerana kami perlu tunjukkan pada pelawat yang datang di mana bandvan di sini bukanlah tinggal dalam keadaan tidak terurvs dan menyedi1hkan,” katanya.

Tambah Ringgo lagi, para isteri juga dibenarkan bertemu suami masing-masing sekali setiap bulan untuk melakukan hubungan int1m.

Terdahulu, Ringgo atau nama sebenarnya Sham Ahmad, 55 dit4han di Lapangan Terbang Antarabangsa Simon Bolivar di Caracas, Venezuela selepas pihak berkuasa menemui dad4h jenis koka1n seberat hampir satu kilogram dalam bagasi dibawanya pada November 2007.

Dalam perkembangan terbaharu, Ringgo kini meneruskan kerjanya sebagai pelukis di Damansara, Selangor.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Mingguan Malaysia via GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tiga Tahun Dalam Penj4ra, Ringgo Fotograf Dihidang Daging B*bi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*