Pemandu Myvi reka cerita kem4l4ng4n m4ut

JOHOR BAHRU – p0lis menafi1kan dakw4an pemandu kereta jenis Perodua Myvi bahawa dia mengelak kenderaan berhenti di hadapannya hingga terlibat kem4lang4n dan mengakibatkan kem4tian di Kilometer 4 Jalan Johor Bahru-Kota Tinggi di sini semalam.

Ketua p0lis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, ini kerana rakaman video yang tul4r dalam media sosial jelas menunjukkan kereta dipandu wanita berusia 23 tahun itu merempvh kereta Honda Accord dinaiki m4ngs4 hingga kedua-dua kereta terbali1k.

“Video itu turut membuktikan dakw4an wanita itu tidak benar sama sekali terdapat kereta lain di hadapan keretanya melainkan tind4kannya memecvt laju ketika sampai di lokasi kjadian.

“Dakw4an ada kereta berhenti di hadapannya, tidak benar. Dia memang laju. Ada banyak kes4lahan yang dilakukan. Tidak mempunyai lesen kenderaan, cukai jalan tamat tempoh dan posi1tif d4d4h jenis meth4mphetamine lagi,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas merasmikan Program p0lis Diraja Malaysia (PDRM) Bersama Pelanggan dan Komuniti Kep0lisian Ibu Pejabat p0lis Daerah (IPD) Johor Bahru Utara di Paradigm Mall di sini hari ini.

Dalam kejadian jam 9 pagi semalam, seorang anggota Tentera Laut Diraja Malaysia, Laskar Kanan Mohd Rizal Buseri, 31, m4ut di tempat kjadian ak1bat ced3ra par4h di kepala selepas keretanya dirempvh kereta svspek.

kem4lang4n itu melibatkan kereta Perodua Myvi dipandu svspek, kereta Honda Accord dipandu Mohd Rizal dan sebuah kereta Proton Iswara yang dipandu seorang warga emas, Chang Ah May, 78.

Kereta dipandu svspek sebelum itu dikatakan h1lang kaw4lan lalu terbab4s melangg4r tembok batu pembahagi jalan dan mel4nggar kereta m4ngs4 serta Proton Iswara sebelum dua kereta tersebut terbalik.

Video dan foto berkenaan kejadian tersebut menjadi tul4r dalam media sosial dan terseb4r sejak semalam.

Sementara itu, Ketua p0lis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Mohd Padzli Mohd Zain berkata, si4s4tan mendapati svspek wanita itu tidak bekerja dan beralamat di Kluang.

“Wanita berkenaan sudah dit4han semalam dan hasil ujian saringan air kencing mendapati dia positif d4d4h,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : wowberita

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Pemandu Myvi reka cerita kem4l4ng4n m4ut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*