Permata Ulama Negeri Kedah, Tuan Guru Hj Rifaie bin Yaakob Meninggl Dunia

Laman Facebook Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan memaklumkan bahawa permata ulama negeri Kedah, Tuan Guru Hj Rifaie bin yaakob telah kembali ke rahmatullah.

Beliau merupakan salah seorang Ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Kedah, ulama Sufi serta Mudir Pondok Al-Zuhdiah Carok Salang, Kampung Parit Panjang, Kedah.

Ya Allah, ampunilah dosanya, rahmatilah dia, selamatkanlah dia, maafkanlah dia, muliakanlah tempat persinggahannya, luaskanlah kuburannya, mandikanlah dia dengan air, salju, dan embun, bersihkanlah dia dari segala kesalahan sebagaimana Engkau membersihkan pakaian putih dari kotoran, gantikanlah rumahnya dengan rumah yang lebih baik, keluarganya dengan keluarga yang lebih baik, pasangannya dengan pasangan yang lebih baik, masukkanlah dia ke dalam syurga, dan lindungilah ia dari s3ksaan kubur dan dari s3ksaan ner4ka”

Bagi pihak Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan ingin merakamkan ucapan takziah buat keluarga Allahyarham Tuan Guru Haji Rifaie Bin Yaakob. Moga Almarhum ditempatkan dikalangan para auliya’, siddiqin, syuhada’ dan solihin.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Pejabat Mufti WP

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Permata Ulama Negeri Kedah, Tuan Guru Hj Rifaie bin Yaakob Meninggl Dunia"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*