Bvat Pertama Kali Aqilah Bersuara Dan Ceritakan Kepada Pegawai Penylasat P0lis Apa Sebenrnya Berlaku

Terkini, satu-satunya mngsa yang terselamat dalam kjadian keracvnan krbon mnoksida bulan lalu mengakui tidak mengetahui apa yang berlaku dan terkejut apabila menyedari sudah berada di spital.

Perkara itu dimaklumkan Nor Aqilah Mohd Safwan, 21 kepada pegawai peny1iasat poIis yang menemubual wanita itu sebaik dibenarkan keluar dari wad Hspital Angkatan Tentera Tuanku Mizan, Kuala Lumpur minggu lalu.

Aqilah mengatakan apa yang diingati dalam kjadian 16 September lalu, adalah mereka berempat turun di stesen minyak dekat Sama Gagah, di sini untuk membeli makanan sebelum berehat kerana keletihan.

Dalam keadaan letih dan lapar

Menurut Ketua PoIis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd Samad, melalui apa yang diceritakan Nor Aqilah, mereka dalam keadaan letih dan lapar ketika berhenti di stesen minyak berkenaan.

” Mereka kemudian keluar membeli makanan sebelum kesemuanya tertidur dalam kenderaan enjin masih hidup dan cermin tertutup rapat.

” Nor Aqilah kemudiannya memaklumkan tidak tahu apa lagi yang berlaku dan sedar-sedar dia sudah berada di hspital kira-kira seminggu kemudian,” katanya ketika diminta mengulas mengenai perkembangan Nor Aqilah, di sini, hari ini.

Dalam kjadian pada 16 September lalu, Nor Aqilah terselamat dalam ins1den kercunan gas krbon mnoksida di dalam sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) yang dipandunya.

Kembarnya, Nor Adilah dan dua lagi rakan mereka, Sharifah Fariesha Syed Fathi, 21, dan Ayuni Shazwanie Shabri, 21, meninggI dnia.

Nor Aqilah satu-satunya mngsa terselamat dilapor krit1kal dan dik0makan untuk rawatan Terapi Oksigen Hiperbarik (HBOT).

Sementara itu, Shafee berkata, Nor Aqilah kini semakin pulih dan boleh menerima hakikat mengenai kem4tian kembar dan dua rakannya itu.

Minggu lalu Nor Aqilah menjalani pemeriksaan mata dan doktor merawatnya memaklumkan penglihatannya bertambah baik tetapi perlu mengambil ubat serta menjalani rawatan susulan.

Malah dia juga tidak memerlukan fisioterapi kerana sudah boleh berjalan seperti biasa.

Bulan lalu, bapa kepada seorang daripada empat sahabat yang dipercayai lemas krbon mnoksida di stesen minyak di Sama Gagah di Lebuhraya Utara Selatan arah utara dekat sini, menemui kesemua mngsa sudah tidak sedarkan diri dalam kenderaan dinaiki pada pagi 17 September.

Bapa Ayuni Shazwanie Shabri, 21, yang turut meninggI dnia dikatakan keluar mencari anaknya itu selepas bimbang mngsa masih tidak sampai di rumah pada 11 malam selepas menghantar mesej kepada ibunya pada 9.15 malam.

Ketika tiba di stesen minyak berkenaan didapati enjin kereta dinaiki empat sahabat itu masih hidvp dan kesemua mereka sudah tidak sed4rkan diri sebelum dia menghubungi petugas perubatan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://www.klmenjeritvideo.dnq.news

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Bvat Pertama Kali Aqilah Bersuara Dan Ceritakan Kepada Pegawai Penylasat P0lis Apa Sebenrnya Berlaku"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*