Sahabat Baik Mariah Carey, Ini 5 Fakta Anakanda Sultan Brunei Yg Baru Mangk4t, Al Fatihah

Khabar dvka telah menyelubungi rakyat Brunei hari ini, 24 Oktober 2020. Anakanda Sultan Brunei, Pengiran Haji Abdul Azim mangk4t pada jam 10.08 pagi. Radio Televisyen Brunei mengesahkan berita itu dalam pengumuman rasmi menerusi laman facebook.

Berikut perkongsikan 5 fakta mengenai Allahyrham Pengiran Muda Abdul Azim yang mangk4t pada usia 38 tahun.

 

 

Pendidikan

Dilahirkan di Bandar Seri Begawan, Brunei pada 29 Julai 1982, Pengiran Abdul Azim mendapat pendidikan di Sekolah Antarabangsa Brunei, Raffles Institution, dan Universiti Oxford Brookes.

 

4

Menjalani Latihan Ketenteraan

Pada tahun 2008, Pengiran Abdul Azim juga mengikuti latihan ketenteraan selama sembilan bulan di Royal Military Academy Sandhurst.

 

3

 

Bersahabat Baik Dengan Mariah Carey

Pengiran Abdul Azim dikatakan mempunyai hubungan yang rapat dengan penyanyi popular antarabangsa, Mariah Carey. Di pesta ulang tahun Azim ke-30, sekitar pertengahan 2012, Carey turut serta hadir memeriahkan acara. Turut hadir,  aktres Pamela Anderson dan Raquel Welch.

 

2

 

 

Seorang Penerbit

Dia adalah penerbit dengan syarikat filem yang berpuengkalan di London, Daryl Prince Productions yang menghasilkan filem You’re Not You.

Terkait Dengan Isu L/GB/TQ

Pengiran Abdul Azim dikatakan rapat  dengan para tokoh dan aktivis dunia LG/BT.Q, dan ia sangat bertentangan dengan ayahandanya. Kerana pada masa yang sama, Sultan Brunei terus-menerus menyerukan hukuman keras bagi para golongan LG/BT/Q.

Memetik laporan MEAWW, difahamkan baginda Putera Abdul Azim telah dimasukkan ke hospital sebelum ini atas komplikasi kesihatan, menurut sumber berkenaan.

Sehubungan itu, Brunei akan berkabung selama tujuh hari dan seluruh rakyat digalakkan untuk memakai pakaian putih.

Sumber WIKIPEDIA

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : murai.my

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Sahabat Baik Mariah Carey, Ini 5 Fakta Anakanda Sultan Brunei Yg Baru Mangk4t, Al Fatihah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*