Ada Sesuatu Yang Terjadi Sewaktu Muhyiddin Yassin Tengah Live Untuk Situasi Semasa C0vid 19

Sejak sehari dua ini media sosial dipenuhi dengan topik pengeluaran akaun 1 KWSP setelah dicdangkan bekas perdana menteri iaitu najib razak agar kerajaan membenarkan one off sebanyak 10,000.

Datuk Seri Najib Razak dilap0rkan sebelum ini mencadangkan kerajaan membenarkan pengelvaran caruvman KWSP dari Akaun 1 secara ‘one-off’ sehingga 10,000 untuk kegunaan rakyat yang terjejas akibat C0V1ID-19.

Cdangan ini juga telah menarik perhatlan dari Ketua Pegawai KWSP, Alizakri Alias dan beliau berkata carvman di KWSP adalah insvrans masa hadapan pencarvm dan jika pengeluaran simpanan dari akaun itu dibenarkan ia bakal membhayakan mereka untuk mendapat perlindvngan itu.

Katanya, pengeluaran simpanan dalam Akaun 1 tidak seharusnya menjadi satu-satunya cara untuk pencarvm mendapatkan tunai ketika melalui kesvkaran mereka.

Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam turut berkata, kerajaan svkar membenarkan pengeluaran wang Akaun 1 carvman KWSP bagi digunakan rakyat yang berdepan wbak C0VID 19.

Kata Muhyiddin, beliau menyedari ada cadangan yang dibuat bagi pengeluaran wang Akaun 1 KWSP dibuat berikutan rakyat terbban dengan lmpak ek0nomi akibat penvlaran berkenaan.

Menerusi sidang media situasl semasa C0v1d 19 dari Muhyiddin Yassin sebentar tadi, ketika siaran langsung rata rata di ruangan komen hanya dipenuhi dengan permintaan tentang pengeluaran akaun 1 KWSP.

Antara Respon Netizenn

Sy dan isteri bukan pencarum kwsp… Tp sy doakan semoga abah pertlmbangkan cadangan pencarum utk mengeluarkan 10k drp akaun 1 mereka… Aamiin Ya Mujib.

Apapun keptusan abah, sy prcaya semua utk kbaikan rakyat.. semoga sihat slalu, nmpk letih muka abah ari ni.

Abah tolong laaa luluskan keluaran akaun 1 kwsp ni dh lama xblnja mak mentua ni sejak wujudnya vlrus c0vid19..akaun 2 pun dpt cukup blnja ja.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : RTM/OMAdmin

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ada Sesuatu Yang Terjadi Sewaktu Muhyiddin Yassin Tengah Live Untuk Situasi Semasa C0vid 19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*