Saya Mohon Saudara SeIsIam Sedekahkan Al-Fatihah Untuk Anak Saya – Bapa Da’i Syed

Isu membabitkan pendkwah muda Da’i Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful menarik perhatian pelbagai pihak.

Lebih mencvri perhatian apabila bapanya, Syed Mohammad Shaiful sendiri tampil memberi kenyataan berhubung perkara itu.

Terbaru, menerusi satu hantaran di Facebook, Syed Mohammad Shaiful telah menulis meminta orang ramai agar mensedekahkan Al-Fatihah dan diniatkan kepadanya anaknya.

” Bismillah..

” Firman Allah : “Apakah manusia mengira bahwa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan, “Kami telahpun beriman,” sedangkan mereka tidak diuji..? ” ~ (Al-Ankabut : 2 )

” Saya mohon dari saudara seIslam saya yang dimuliakan Allah untuk sedekahkan bacaan surah Al-Fatihah dan diniatkan untuk anak saya Iqmal dan juga pelapor supaya dikuatkan IMAN nya saat mereka diuji.

” Hanya kekuatan iman saja yg paling penting tika ini untuk berdepan dengan semua..

” Pasti Allah akan membersih hambanya sebersih-bersihnya jika ia menjalani dgn IMAN yang teguh.

” Samada dia bersaIah atau tidak, Allah yang menentukan.

” Sesungguhnya, sebaik² hukuman daripadaNya adalah balasan didunia sebelum dihadapkan di Yaumul Mahsyar.

” Sabda Rasulullah “Seorang mukmin akan pasti diberi ujian, sehinggalah ia berjalan di muka bumi ini tanpa dosa sedikit pun.” (HR Bukhari).

” Terima kasih,” akhiri Syed Mohammad Shaiful atau nama fb beliau, Seif Jamalullail.

Keluarga rindukan Da’i Syed yang dulu

Terdahulu beliau berkata sudah lama mendengar perkara ‘tidak manis’ berhubung anaknya yang juga bekas peserta program Da’i Pendkwah Nusantara itu meninggalkan dunia hiburan sekiranya dia didapati benar-benar bersaIah.

Syed Mohammad Shaiful turut menasihatkan agar anaknya itu tidak menggunakan agama untuk menutup sebarang kej4hatan jika ada yang dilakukannya.

” Jika benar kamu berakhlak bvruk seperti didkwa atau ditularkan, janganlah kamu menggunakan agama sebagai topeng untuk menutup segala kebej4tanmu kerana prbuatan itu lebih h1na daripada ibIis.

” Tinggalkan dunia selebriti dan kembalilah ke jalan Allah dan jalan leluhurmu. Kami semua merinduimu Iqmal yang dulu,” katanya.

Syed Mohammad Shaiful yang kini berada di Mesir berkata, sampai di suatu tahap mereka sekeluarga sudah letih untuk berdepan mana-mana lagi isu tular anaknya apatah lagi ia menjejaskan emosi adik-beradik Syed yang lain.

” Kami dah letih nak hadap isu semacam ini, apalagi adik-adiknya yang masih belajar, mereka tert3kan dengan soalan-soalan sindiran dan ej3kan dari teman-teman di sekolah,” katanya.

Dalam pada itu Syed Mohammad Shaiful turut menggesa mana-mana wanita yang mendkwa pernah menjadi mngsa Syed untuk segera membuat Iaporan poIis.

Dia yang mengambil pendirian untuk tidak memihak pada anaknya sekiranya benar-benar bersaIah itu berkata, tuduhan terbabit perlu dis1iasat agar pihak berkuasa boleh mengambil tindakan yang sewajarnya.

” Bagi mereka yang pernah menghubungi untuk mengadu kepada saya (yang mengaku mngsa), pergilah lapor kepada pihak berkuasa untuk disiasat dan diambil tindakan sewajarnya.

” Saya beri jaminan tidak akan sama sekali mempertahankan atau menyebelahi anak saya sekiranya dia memang melakukan kesaIahan tersebut,” katanya.

Menurut Syed Mohammad Shaiful sejak Syed kecil dia seboleh-bolehnya mendidik anaknya itu mengikut saranan agama selain memberikan nasihat namun semua itu terhenti apabila Syed didkwa tidak mengendahkannya.

” Segala didikan yang saya beri kepadanya sejak kecil adalah menurut yang agama sarankan dan tindakan untuk menegur serta nasihat kepadanya telah pun saya usahakan sebaiknya.

” Namun tiada upaya lagi bila semua mesej saya itu diabaikan, sudah dua tahun tanpa dibalas sepatah pun,” katanya.

Menurut Syed Mohammad Shaiful, dia menyerahkan urusan pengadilan kepada Allah SWT sekiranya dkwaan merog#I terbabit didapati benar selain berharap anaknya itu kembali ke pangkal jalan.

” Saya lebih rela dia diadili di dunia daripada dihadap di akh1irat di hadapan Qadhi Rabbul Jalil.

” Kami pihak keluarga hanya mampu berdoa supaya dijauhkan segala f1tnah duniawi dan diberikan keberkatan dalam hidup dan m4ti,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://limauais.pw/2020/12/04/bapa-dai-mohoh-sedekah-alfatihah/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Saya Mohon Saudara SeIsIam Sedekahkan Al-Fatihah Untuk Anak Saya – Bapa Da’i Syed"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*