[TERKINI] Berdepan Hukvman 30 Tahun Penj4ra, Ini Pengakuan Da’i Syed

Pendakwah selebriti, Da’i Syed harini ini telah didak.wa atas dau pertudu.han membabitkan je.nayah se.ksual yang memperuntukkan 30 tahun penj.ara, jika sabit kesalahan.

Pertu.duhan pertama yang dibaca di Mahkamah Seksyen Petaling Jaya merupakan kesala.han melakukan persetu.buhan luar tabii pada 17 Oktober yang lalu. Manakala pertudu.han kedua dibaca di Mahkamah Majistret bagi pertu.duhan menca.bul.

Difahamkan hukuman bagi pertudu.han pertama adalah dibawah Seksyen 377B Kanun Kese.ksaan yang memperuntukkan penjara maksimum 20 tahun serta sebatan, jika sabit kesala.han. Manakala untuk pertudu.han kedua, ianya dibaca di bawah Se.ksyen 354 Kanun Kes.eksaan dan huku.man yang dikenakan adalah penja.ra maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua daripada huku.man itu.

Da’i Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Jamalullail dilaporkan telah mengaku tidak bersalah di atas kedua-dua pertudu.han yang dibaca oleh Hakim Faiz Dziyauddin dan Majistret Mohamad Ikhwan Mohd Nasir.

Peguam bela yang mewakili Da’i Syed, Syed Amirul Syed Edros mengatakan bahawa tertu.duh telah memberikan kerjasama yang baik ketika siasatan polis dan segala perincian bukti di rumah tertu.duh juga telah dilakukan oleh pihak berkuasa.

“Sepanjang siasa.tan dijalankan, tertu.duh telah memberikan kerjasama yang baik. Malah semasa siasa.tan bagi kes tangkapan pertama, tertud.uh sendiri hadir tanpa banta.han.”

Selepas selesai bacaan dua pertu.duan di Mahkamah Petaling Jaya, Da’i Syed dilaporkan telah dibawa ke Mahkamah Shah Alam bagi pertudu.han lain.

Sumber : mStar Online

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber  :  http://www.news.dekiwaketek.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[TERKINI] Berdepan Hukvman 30 Tahun Penj4ra, Ini Pengakuan Da’i Syed"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*