“Semua benda ko nak rakam” – Muat Naik Video Proses Kebvmikan Sahabat Baik, Hafiz Mahamad Dikec4m Tidak Hormat Jenaz4h?

Atas rasa kasih sayang terhadap seorang sahabat, usahawan dan instafamous terkenal, Hafiz Mahamad telah memuat naik video proses pengebvmian sahabatnya di Kelantan ke Instagram miliknya.

Video yang telah mendapat lebih 2 juta views itu memaparkan Hafiz yang telah membantu dari segala segi berkaitan pengurusan jenaz4h rakan baiknya, Loh yang sebelum ini mengalami masalah kesihatan dan ditempatkan di sebuah hospital.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hafiz Mahamad (@hafizmahamad)

Antara perkara mengagumkan yang dilakukan Hafiz dalam pengurusan jen4zah arw4h Loh ialah mewakafkan van jen4zah di masjid kampungnya, mengimamkan solat jenaz4h dan sehinggalah ke tahap turun ke li4ng lahad untuk mengebvmikan jenaz4h sahabatnya itu.

“Semua benda ko nak rakam, cari publisiti murahan” 

Walau bagaimanapun, niat Hafiz berkongsi perjalanan terakhir sahabatnya itu mendapat tanggapan burvk sesetengah netizen yang menganggap ia adalah satu tindakan tidak sopan.

Malah lebih tervk lagi, rata-rata netizen juga melihat rakaman video arw4h yang meningg4l dunia itu dibuat dengan niat untuk mendapatkan content untuk dimasukkan ke dalam akaun media sosial instafamous tersebut. Aduh… 

 

“Motivasi sahabat yang baik dan patut dicontohi” 

Macam manapun, tak semua orang mengec4m Hafiz. Masih ada juga beranggapan niat Hafiz hanyalah nak berkongsi perkara baik dan menjadi contoh buat semua. So kita janganlah cepat judge orang okay? 

Apa-apapun admin nak ucapkan takziah. Semoga keluarga arwh dan Hafiz tabah menghadapi pemergian arwh. Al Fatihah. 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : Lobak Merah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Semua benda ko nak rakam” – Muat Naik Video Proses Kebvmikan Sahabat Baik, Hafiz Mahamad Dikec4m Tidak Hormat Jenaz4h?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*