Meningg@l Dunia Ketika Melaungkan Azan Pada Kalimah Allahu Akbar Dan Shahadah

Seluruh penghuni apartment Sri Ixora Seksyen 27 Shah Alam berasa pel!k kenapa azan subuh dari Surau Ar-Rayyan pagi ni cuma kedengaran dua rangkap dari kalimah yang mulia (Allahu Akbar dan Ashadu alla illaha illa Allah) dan kemudian terhent!. Kemudian bersambung di corong pembesar suara semacam c3mas.

Selang kemudian terdengar ajk lain membuat pengumuman menyeru ahli keluarga En Man dari blok 45 turun ke surau dengan kadar segera dan kelihatan ambvlan tiba di kawasan surau.

Setibanya di ruang solat surau, kelihatan sekujvr tubuh k@ku terbar!ng di ruang azan.

Abang Rosliman atau lebih mesra dengan panggilan Abang Man, telah kembali bertemu PenciptaNya dalam keadaan semua orang beriman impikan. Arwah meningg@l dunia ketika melaungkan azan pada kalimah Allahu Akbar dan Shahadah.

Seb4k dan bergenang air mata ini para jemaah sahabat rapat.

“Malam tadi baru dia yang beriya-iya mahu menjayakan majlis kenduri kesyukuran Ustaz Sahari yang baru keluar h0spital yang akan diadakan di surau. Dia yang nampak sangat gembira dengan menu yang dicadangkan. Dia yang menawarkan diri untuk menyediakan kopi o kaw. Rupanya dia Allah panggil dalam keadaaan sangat-sangat kami c3mburu.” ujar salah seorang jemaah.

Paling kami terk3jut hari ini adalah hari ketiga ar wah memberanikan diri dan juga sangat teruja untuk azan subuh walaupun beliau bukan bilal surau.

Beliau merupakan AJK Pemeriksa Kira-kira surau.

Allah sayang Abang Man lebih dari kami semua bang. Abang Man pernah berseloroh :

“Kita jaga amanah surau ni bukan untuk kita sekarang, tapi gunanya bila kita kat sana nanti”.

Moga Allah pilih Abang Man menjadi penghuni Al-Firdaus. Allah Maha Mengetahui.

Kredit : AJK Surau Ar-Rayan

#Allahuakbar

#IndahnyaKema tianMu.

Sumber: fb Cikgu Jie Maju Jaya

Lagi Artikel Menarik Ada Dibawah

Tular, satu video memaparkan berkenaan dengan seorang Sheikh yang ditakdirkan dijemput Ilahi ketika sedang memberi ceramah. Sheikh tersebut dikatakan mening gal dunia ketika memberi ceramah yang dipercayai berlaku di Kuwait pada 9 Januari 2020 yang lalu.

Pada awalnya, Sheikh tersebut tidak menunjukkan apa-apa petanda yang boleh dikaitkan dengan masalah kesihatan. Dia dilihat secara santainya memberi ceramah kepada beberapa orang yang terdapat dalam satu bilik tersebut. Selang beberapa minit kemudian, ketika beliau sedang menceritakan tentang Nabi Muhammad S.A.W, Sheikh tersebut tiba-tiba kelihatan lemah dan tidak dapat meneruskan ceramah.

Selepas Sheikh tersebut mengucapkan kalimah syahadah, suaranya telah terdengar seakan tidak berupaya lagi dan kelihatan bagaikan sedang sesak nafas. Beberapa orang yang duduk berdekatan dengan beliau bertindak mendekati beliau setelah perasan akan situasi tersebut bagi menolong Sheikh itu.

Kema4tian yang dicemburui, Semoga Sheikh tersebut ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber:babab.net

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Meningg@l Dunia Ketika Melaungkan Azan Pada Kalimah Allahu Akbar Dan Shahadah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*