Bapa Mentua Anggota Polis Yg Mavt DiI4nggar Ketika Sedang Kejar Penjnayah Tampil Cerita Kjdian Sebenar

Berita mengenai seorang anggota polis Allahyarham Koperal K Mahadir Elis, 38, yang m4ut diI4nggar motosikal ketika melintas jalan raya sewaktu mengejar pnjnayah di Jalan Padang Temusu, Sungai Petani, Kedah telah menarik perhatian ramai.

Rata-rata memuji sifat keberanian dan dedikasi arwh dalam melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan.

Berkongsi tentang perkara itu, bapa mentua Allahyrham menceritakan kjdian sebenar.

” Arwh dah lama geram sampai tiga hari tak balik rumah sebab nak bagi dapat jugak tngkap pnjnayah tu, tapi siapa sangka aj4lnya tiba,” kata Talib Aziz.

Menurut Talib, 77, dalam kjdian jam 7.30 pagi itu, Mahadir meninggI dnia di tempat kjdian akibat p4rah di kepala manakala suspk dapat melarikan diri.

Talib berkata, menantunya ada memberitahu mahu menangkap pnjnayah yang terbabit dengan kes curi kenderaan.

” Sepanjang masa dia bagi tahu nak tngkap sampai dapat sebab terlalu geram hingga tiga hari tak pulang ke rumah, tapi apa boleh buat lain pula yang berlaku.

” Pada mulanya saya tak percaya dia dah tak ada, apatah lagi ikutkan hari ini dia akan pulang ke rumah kerana bercuti. Namun, kini dia pergi bercuti buat selama-lamanya.

” Memang terkejut apabila saya menerima panggilan memaklumkan ins1den itu, tapi siapa kita nak menolak takdir Ilahi dan kami sekeluarga redha dengan apa yang berlaku,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Sungai Dua, di sini, hari ini.

Menurutnya, keperibadian arwh menantunya amat dipuji memandangkan sering mengambil berat hal keluarga apatah lagi seorang bapa penyayang terhadap tiga anaknya walaupun sibuk bertugas menjaga keamanan serta keselamatan negara.

” Arwh sangat sayang dengan anaknya dan ketika bertugas di Kuantan, Pahang dulu sanggup balik dengan menunggang motosikal ke Pulau Pinang demi berjumpa keluarganya.

” Selepas itu, arwh ditukarkan ke Sungai Petani dan terus duduk di sini yang membolehkan dia dapat bersama keluarganya, tetapi Allah lebih sayangkannya,” katanya.

Jnzah Mahadir akan dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Masjid Jamek Haji Abdul Rashid, Sungai Dua selepas solat Isyak, malam ini.

Difahamkan, ketika ini proses bed4h s1asat selesai dilaksanakan di Jabatan Foren-sik Hospital Sultanah Bahiyah (HSB).

Isteri mngsa, Azlila Talib, 39 dilaporkan berada di HSB bagi menuntut jnzah arwh suaminya.

Terdahulu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Adzli Abu Shah dilaporkan berkata, pada 3.45 pagi hari ini, mngsa bersama anggota pasukan Task Force Cegah Jnyah, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda pergi ke Kampung Kepala Bukit, Kampung Sungai Pasir dan menahan tiga lelaki berusia antara 32 hingga 50 tahun untuk membantu siasatan kes samvn, curi kenderaan dan p3cah rumah.

Beliau berkata, susulan penahanan tiga lelaki itu, mngsa bersama pasukan membuat serbuan ke Padang Temusu pada 7.30 pagi untuk membuat tngkapan terhadap suspk lelaki yang masih bebas.

Katanya, setibanya di lokasi, mngsa ternampak suspk berusia 24 tahun itu sedang membuka tayar motosikal di hadapan rumah berkenaan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : https://www.asiakini.com/2021/01/08/bapa-mentua-mahadir-polis-kejar/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Bapa Mentua Anggota Polis Yg Mavt DiI4nggar Ketika Sedang Kejar Penjnayah Tampil Cerita Kjdian Sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*