Pasukan Penyelam Jumpa Baju Mickey Mouse Pink Dipercayai Milik Penumpang Pesawat Sriwjaya

Baju kanak kanak berwarna merah jambu merupakan antara barangan milik mngsa Sriwijaya Air yang dijumpai pasukan penyelamat di lokasi terhemp4snya pesawat tersebut di di Kepulauan Seribu, hari ini.

Baju dengan gambar watak kartun Mickey Mouse itu dipercayai milik seorang kanak-kanak bernama Yumna Fanisyatuzahra iaitu anak kepada Ratih Windania yang turut menjadi krban nah4s tersebut.

Penemuan baju tersebut mengundang kesed1han yang teramat sangat buat mereka yang mengenali keluarga ini.

Dilaporkan semasa kjadian bapa kanak-kanak tiada dalam pesawat tersebut berdasarkan gambar-gambar yang dikongsi di Instagram milik ibunya.

Terdahulu, Ratih sempat mengucapkan selamat tinggal kepada ahli keluarganya sebelum menaiki pesawat.

“Bye Bye keluarga semua. Kita pulang kampung dulu ya,” kata wanita itu di Ig Storynya.

Ig Story berkenaan dimuat naik dalam tempoh 19 jam yang lalu.

Sementara itu, di ruangan komen di gambar paling terbaharu dimuat naik di Instagram, dibanj1ri dengan ucapan takziah dan mendoakan keselamatan wanita itu dan anak-anaknya.

Pesawat komersial Sriwijaya Air yang terputus hubungan selepas berlepas dari ibu kota Jakarta menuju ke Pontianak, disahkan terh3mpas di perairan Kepulauan Seribu, Jakarta, pada Sabtu.

Pesawat komersil itu dipercayai terhempas di sekitar Pulau Laki dan Pulau Lancang, di kawasan perairan Kepulauan Seribu.

Artikel Berkaitan Dibawah Ini…

Satu-satunya pramugari bertudung dalam pesawat Sriwijaya Air yang terhemp4s sempat memuat naik sepotong doa ke akaun Instagram sebelum pesawat tersebut berlepas dari Lapangan Terbang Soekarno Hatta, Jakarta.

Pramugari itu, Gita Lestari memuat naik ucapan Bismillah dan memohon doa agar pesawat mereka selamat pergi dan pulang.

Selain Gita Lestari, terdapat lima lagi kru pesawat termasuk juruterbang Kapten Afwan dan pembantunya Deigo Mahmit.

Dalam pada itu pencarian hari ini untuk menemui mngsa yang hidup dari 62 orang dalam pesawat mal4ng itu tipis sebaiknya hanya ceb1san may4t ditemui di dalam lautan tersebut semasa operasi pencarian dilakukan.

Sebuah beg mayat mengandungi anggota badan k0rban nah4s pesawat Sriwijaya Air tiba di Hospital Polis Jakarta sebentar tadi, lapor portal Kompas TV.

Pihak hospital juga akan melakukan pemeriksaan antemortem bagi menentukan keced3raan yang dialami mngsa sebelum terk0rban.

Waris keluarga kepada penumpang pesawat Sriwijaya Air SJ-182 diminta hadir untuk memberi sampel DNA masing-masing.

Setakat ini, ada empat waris keluarga seleas memberi sampel DNA. Sampel itu akan digunakan untuk mengesan dua penumpang pesawat Sriwijaya Air yang dipercayai terhemp4s di Kepulauan Seribu.

Sebelum ini akhbar melaporkan sebuah pesawat komersial Sriwijaya Air dilaporkan hilang kontak selepas berlepas dari Lapangan Terbang Soekarno Hatta, Jakarta menuju ke Pontianak, hari ini.

Menurut jurucakap Kementerian Perhubungan (Pengangkutan) Indonesia, pesawat komersial itu berlepas jam 2.36 petang waktu Indonesia Barat dan dijadualkan tiba di Pontianak, jam 3.15 petang waktu Indonesia Timur (4.15 waktu Indonesia Barat).

Kontak terakhir pesawat itu dengan menara kawalan adalah pada 2.40 petang waktu Indonesia Timur, sebelum hilang, kata jurucakap berkenaan menerusi pesanan ringkas WhatsApps.

SUMBER

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://transformasi.pw/2021/01/10/miki-m0vse/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Pasukan Penyelam Jumpa Baju Mickey Mouse Pink Dipercayai Milik Penumpang Pesawat Sriwjaya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*