Kisah tak terima payment dari PKP lepas sampai ke PKP Baru, Penulis Teater Desak Ogy Ahmad Daud Langsai Hvtang

Sebelum ini penerbit yang juga pelakon terkenal, Fauziah Ahmad Daud, atau lebih dikenali sebagai Ogy Daud pernah dides4k untuk melunaskan baki bayaran pelakon teater Korupsi Dewan SemandungWalau bagaimanapun, pelakon itu akui masih mencari jalan bagi menyelesaikan isv ini.

Terbaru, seorang penulis skrip teater tersebut tampil memaklumkan bahawa sehingga sekarang bayaran tersebut masih belum diselesaikan oleh pihak produksi Ogy Ventures & Network.

Menurut penulis tersebut, bayaran bagi penulisan skrip yang dilakukan olehnya masih belum diselesaikan walaupun negara kembali menjalani Perintah Kawalan Pergerakan. Sekitar Mei tahun lalu, Ogy dides4k untuk melunaskan bayaran oleh beberapa krew dan artis terlibat dengan pementasan teater tersebut antaranya Khir Rahman dan Syura Badron

Di ruangan komen, rata-rata netizen turut bersimpati dengan nasib penulis ini. Malah, pelakon Adibah Noor sendiri komen di tweet tersebut dengan icon kecewa.

Tak kurang juga yang meminta agar pihak seniman tampil membantu artis-artis teran1aya ini. Terdahulu, bekas peserta Raja Lawak musim pertama, Che Mat yang juga pelakon teater itu pernah membuat laporan di Balai Polis Bandar Tun Hussein Onn Cheras berhubung isu ini. Menurutnya, pihaknya berasa tertipu dengan janji manis Ogy untuk melunaskan baki bayaran.

Pementasan teater Korupsi Dewan Semandung arahan Khir Rahman itu dibintangi Joey Daud, Vicha, Mark Adam, Tauke Jambu, Chiwan, Tapai dan Sharif Zero telah dipentaskan di Istana Budaya pada 28 Februari hingga 1 Mac tahun lalu.

Sumber : Aloy

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://mediabawang.net/blom-settle-lg/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kisah tak terima payment dari PKP lepas sampai ke PKP Baru, Penulis Teater Desak Ogy Ahmad Daud Langsai Hvtang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*