Boy Iman Kec0h Gelaran Ditarik Balik, Sekali Surat Rasmi Sampai, Ini Pula Yg Terjadi

Kuala Lumpur: Pelakon dan ahli perniagaan, Boy Iman secara rasmi hilang gelaran Datuk selepas menerima surat penarikan dan pembatalan darjah kebesaran Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk, kelmarin.

Boy Iman, 41, atau nama sebenarnya Nourul Iman A Rahman maklum mengenai perkara itu pada 10 Februari lalu menerusi kenyataan yang diumumkan Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang, Datuk Seri Dr Sallehuddin Ishak.

Boy Iman berkata, dia menjunjung titah perintah Sultan Pahang Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

“Menjunjung titah perintah Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Pahang, saya menerima penarikan dan pembatalan Anugerah Darjah Kebesaran Negeri Pahang Darul Makmur yang membawa gelaran Yang Hormat Datuk yang telah dikurniakan pada saya bertarikh 24 Mei 2017 sepertimana dimaklumkan melalui surat rasmi yang ditandatangani oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang bertarikh 1 Februari yang diterima oleh saya pada 11 Februari jam 4 petang.

“Ia selaras dengan prinsip rukun negara iaitu Kesetiaan kepada Raja dan Negara,” katanya.

Menurut Boy Iman yang juga penerbit filem Blok 404 berkata, dia kini dikenali sebagai DBI, Boy Iman atau Nourul Iman A Rahman untuk semua urusan rasmi atau tidak.

“Dan dengan ini secara rasminya saya dikenali untuk urusan rasmi atau tidak rasmi dengan nama DBI, Boy Iman atau Norul Iman A Rahman.

“Saya juga menjunjung kasih tak terhingga kepada Tuanku di atas pengurniaan dan penggunaan gelaran ini selama hampir empat tahun dan melafazkan taat setia yang tidak berbelah bagi kepada Tuanku. Daulat Tuanku!” katanya.

Bagaimanapun, Boy Iman dalam satu kenyataan di sebuah portal hiburan berkata, kandungan surat itu tidak menyatakan sebab darjah kebesaran itu ditarik.

Dalam kenyataan sama, dia memohon maaf sekiranya kenyataan mempersoalkan protokol dan prosedur perkara itu menimbulkan salah faham warganet.

Terdahulu, Boy Iman antara lima individu yang ditarik balik gelaran Datuk termasuk pelakon dan pengarah, Farid Kamil.

Setiausaha Kerajaan Pahang Datuk Seri Dr Sallehuddin Ishak dalam satu kenyataan berkata, tarikh surat penarikan balik darjah kebesaran Boy Iman iaitu Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) berkuat kuasa 1 Februari lalu.

Menurutnya, penarikan gelaran itu bagi menjunjung titah perintah Sultan Pahang Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Harian Metro

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Boy Iman Kec0h Gelaran Ditarik Balik, Sekali Surat Rasmi Sampai, Ini Pula Yg Terjadi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*