Zul Yahya Anti Vaksln & Berhentikan Anak Sekolah Demi Masa Depan?

Sebelum ini pernah tular k3s suami selebriti, Ina Naim iaitu Suhaimi Saad yang merupakan seorang penolak vaksln tegar dan tidak menghantar anak mereka ke sekolah demi mengejar hal agama.

Kini pelakon veteran tanah air, Zul Yahya pula tampil dengan pendapatnya sendiri apabila mengatakan wab4k berb4haya C0VID-19 ini adalah kononnya konspirasi yahvdi untuk mengawal pergerakan umat Islam. Malah, posting Zul Yahya dengan mengatakan “D4jjal besar on the way” juga sungguh mengelrukan ramai.

Image

Dalam pada masa yang sama juga, dia mengakui sebagai ibu bapa, dia terpaksa menghentikan anak-anaknya ke sekolah kerana ingin memberi penekanan lebih kepada ilmu akhlrat.

“Bukan kami tidak ambil berat tentang masa depan mereka tapi kami nak anak kami lebih berjaya. Ilmu akhlrat itu lebih penting dari segala-gala ilmu,” tulisnya tanpa menyembunyikan pendangannya.

May be an image of text that says "zulyahya70 kami ibu bapa berhentikan anak2 kami dari sekolah bukan kerana tak ambil berat masa depan mereka tapi kami nak anak2 kami lebih berjaya diakhirat kelak insyaAllah Ilmu Akhirat itu lebih penting dari segala2 ilmu Liked by bangniff and 4,004 others"

Menjengah ruangan komen, rata-rata menolak pendapatnya tentang memberhentikan anaknya ke sekolah. Ramai mengatakan, ilmu dunia dan akhirat seharusnya bergerak seiring.

Malah, ada juga yang mengetengahkan para ilmuan Islam yang terdahulu seperti Ibu Khaldund an Ibnu Sina menuntut ilmu dunia untuk disebarkan kepada generasi akan datang.

May be an image of 1 person and text

May be an image of 1 person and text

Semoga kefahaman kita tidak memudaratkan orang sekeliling.

Sumber: instagram

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  Berita Terkini

Sumber  :  https://www.koolfm.com.my/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Zul Yahya Anti Vaksln & Berhentikan Anak Sekolah Demi Masa Depan?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*