“TakNak Bawa Watak H0doh, Bvsuk & Brlendiir…,” Didkwa Hanya Pilih Watak Cantik 24 Jam, Jasmin Hamid Ded4h Cerita Sebenar

Pelakon senior, Jasmin Hamid men4fikan d4kwaan segelintir pihak yang sering kali melabelkan dirinya sebagai pelakon yang sentiasa ingin kelihatan cantik di hadapan kamera.

Menurut Jasmin, setiap watak yang diberikan, dia akan membawakannya dengan sepenuh hati mengikut kesesuaian dan tuntutan watak tersebut.

“MAK NGAH GAYAH. Drama #cukupderitaitubysitirosmizah

Sebelum dan selepas lvmpuh. Full make up and naked face.

“Saya maafkan segelintir uols yang pernah berprasangka bvruk bahawa saya jenis seorang pelakon yang nak cantik dan berbulu mata palsu 24 jam.

“Saya berlakon mengikut kehendak watak. Saya akan lakukan setiap watak saya dengan sepenuh hati saya supaya BERKAT gaji yang saya terima,” tulisnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jasminhamid (@jasminhamidjh)

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Jasmin menjelaskan, setiap watak yang diberikan hendaklah dibawa dengan penuh penghayatan agar mesej yang ingin diketengahkan sampai dan menusuk ke jiwa penonton.

“Saya seorang PELAKON bukan RATU CANTIK. Nak jadi seorang pelakon yang bagus, wajib belajar dan tau tentang setiap watak yang diberikan.

“Kalau pelakon itu sendiri tidak RASA, jangan harap penonton dapat RASA apa yang ingin di sampaikan dalam sesebuah karya. Tugas pelakon untuk mencipta RASA,” jelasnya lagi.

Pelakon drama, Derita Untuk Bahagia itu turut menambah, seorang pelakon yang baik hendaklah sentiasa bersedia untuk membawakan apa sahaja watak tidak kira dalam apa jua keadaan sekali pun.

“Kalau seorang Pelakon tu nak sentiasa nampak cantik dan handsome, tak nak bawa watak h0doh, bvsuk, berlendiir mengikut kehendak watak, cari kerjaya lain yang boleh nampak cantik dan handsome 24 jam.

“Jangan r0sakkan karya orang. SORRY JIKA ADA YANG TAK SETUJU DENGAN PENDAPAT SAYA,” akhirinya.

Selain Jasmin, drama sebanyak 40 episod itu turut dibintangi Didie Alias, Ruhainies, Chacha Maembong dan ramai lagi.

Sumber: Instagram Jasmin Hamid

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: MH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“TakNak Bawa Watak H0doh, Bvsuk & Brlendiir…,” Didkwa Hanya Pilih Watak Cantik 24 Jam, Jasmin Hamid Ded4h Cerita Sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*