Macam Tak Percaya! 6 Artis Ini Pernah Berjuang Melawan K4nser

K4nser atau apa sahaja jenis penyak1t boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa mengira seseorang itu artis atau orang biasa kerana kita semua adalah sama dan tidak pernah terlepas dari kesak1tan. Bezanya cuma bagaimana cari kita mencari penawar dan mel4wan setiap penyak1t yang kita hadapi.

Sebilangan besar selebriti Bollywood yang akan kami senaraikan di bawah ini telah berusaha sehabis daya bagi melawan k4nser yang mereka hadapi dan penyak1it ini juga sebenarnya boleh membawa maut jika mereka tidak lagi berdaya untuk melawannya.

Jom kita tengok senarai 6 Artis Bollywood yang anda mungkin tidak tahu mereka sebenarnya sedang berjuang melawan k4nser dan dua di antara mereka telah pergi selama-lamanya.

Tahira Kashyap

via IG collage

Tahira Kashyap merupakan isteri kepada Ayushmann Khurrana yang didiagnosis menghid4p bar4h payudara peringkat awal pada tahun 2018. Pelakon filem ‘Andhadhun’ dan ‘Badhaio Ho’ merasa sangat sed1h namun dia harus kuat kerana isterinya begitu positif dan tidak mudah berputus asa, mereka berdua sentiasa berjuang bagi memulihkan penyakit yang dihadapi.

Dia didiagnosis pada hari kelahiran saya iaitu pada 14 September. Kita harus terus kuat untuk menghadapi penyak1t ini kerana kita ingin terus bahagia dan bersama.” kata Ayushmann Khurrana.

Sonali Bendre

via Zee News

Sonali Bendre juga telah didiagnosis menghidap bar4h terminal pada awal Julai 2018 dan segera menjalani raw4tan di New York. Sonali sentiasa berkongsi perjalanan perjuangannya melawan bar4h yang dihadapinya dan memberi kata-kata semangat dan motivasi  serta memberi inspirasi  di media sosial. Dari berkongsi gambar dirinya botak semasa menjalani raw4tan, detik dimana hari-harinya banyak dihabiskan bersama keluarga dan rakan-rakan. Dia melakukan semuanya dan itu terbukti amat terkesan dan menjadi inspirasi kepada peminat-peminatnya.

Sonali Bendre adalah pelakon wanita yang berjaya di India. Dia adalah antara beberapa pelakon yang pernah digandingkan bersama 4 pelakon lelaki yang hebat iaitu Shah Rukh Khan, Aamir Khan, Salman Khan dan Saif Ali Khan. Pada 12 November 2002, Sonali telah berkahwin dengan pengarah filem ‘Goldie Behi’ dan mereka dikurniakan seorang anak lelaki bernama Ranveer pada 11 Ogos 2005.

Rakesh Roshan

via astroulagam.com.my

Ayah kepada pelakon Hrithik Roshan, Rakesh Roshan telah didiagnosis menghid4p bar4h tekak. Hrithik Roshan telah membuat perkongsian di akaun instagram miliknya pada 8 Januari 2018. “Saya meminta untuk ayah mengambil gambar pagi ini kerana saya tahu yang dia tidak akan ke gym pada hari pembed4hannya. Dia adalah lelaki yang paling kuat yang saya pernah kenal. Dia didiagnosis bar4h tekak peringkat awal pada beberapa minggu yang lalu, tetapi dia sentiasa bersemangat dan tidak berputus asa untuk melawan penyak1it yang dihadapinya. Sebagai sebuah keluarga, kami amat bernasib baik kerana diberkati dan mempunyai pemimpin seperti ayah, Saya sayang awak, ayah!” tulisnya dalam kapsyen tersebut.

Rakesh Roshan adalah seorang pelakon terkenal Bollywood, pengarah filem dan juga penerbit yang telah mengalami banyak pasang surut dalam industri. Pada tahun 2000, dia telah mengarahkan filem Kaho Naa…Pyaar Hai yang dibintangi oleh anaknya sendiri, Hrithik Roshan. Rakesh Roshan menjalani raw4tan pemulihan setelah selesai melakukan pembed4han.

Manisha Koirala

via gempak.com

Pelakon cantik manis, Manisha Koirala telah didiagnosis menghidap bar4h ov4ri pada tahun 2012. Kini pelakon tersebut telah pulih dari penyak1it yang boleh membawa m4ut kepada dirinya ini. Untuk berkongsi tentang suka duka menjadi pejuang mel4wan k4nsernya itu, Manisha telah menerbitkan sebuah buku yang berjudul Healed. Jalan cerita dalam buku ini banyak menceritakan bagaimana dia hampir menemui aj4l ketika dia berjuang melawan barah tersebut.

Manisha mengambil banyak masa berehat sepanjang proses pemulihan barah tersebut dan kini dia kembali aktif dalam bidang yang sangat diminatinya iaitu berlakon. Kali terakhir Manisha dilihat beraksi dalam filem blockbuster ‘Sanjir‘ sebagai Nargis Dutt yang juga dibintangi oleh Ranbir Kapoor.

Rishi Kapoor

via beritaharian.sg

Pelakon Bollywood Rishi Kapoor telah meningg4l dunia pada usianya 67 tahun pada 30 April 2020 setelah bertarung selama dua tahun dengan k4nser yang dihidapinya. Menurut Hindustan Times, Rishi telah menghembuskan nafas terakhirnya  di Sir HN Reliance Foundation Hospital di Mumbai disamping isterinya, Neetu Kapoor yang sentiasa setia menemaninya.

Pada tahun 2018, Rishi Kapoor telah didiagnosis menghidap bar4h dan dia telah menerima raw4tan di New York selama lebih dari setahun. Dia kemudiannya kembali ke India pada September 2019 dan kesihatannya sentiasa dipantau. Ketika dia melakukan lawatan ke New Delhi pada awal Februari, kesihatannya telah terganggu dan dia dimasukkan ke sebuah hospital di New Delhi.

Irrfan Khan

via blogspot.com

Pelakon Irrfan Khan telah mengejutkan para peminatnya ketika dia mengumumkan di sosial media bahawa dia sedang berjuang melawan bar4h neuroendokrin. Dia juga meminta agar peminat dan media memberinya ruang dan privasi selama masa-masa sukar yang dihadapinya. Dia dilaporkan telah pergi ke London untuk mendapatkan raw4tan yang melibatkan 6 kitaran kimoterapi.

Selama bert4rung sepanjang tahun, pelakon itu sekali lagi dengan berani telah berkongsi tentang keadaannya dan juga berkongsi pandangan barunya mengenai kehidupan dan segala yang ada diantara mereka. Menolak daripada terus menyerah dengan penyaki1tnya, Irrfan Khan kembali dengan filem yang dinanti-nantikan, ‘Angrezi Medium’. Namun, takdir tidak menyebelahinya, pada 20 April 2020 iaitu pada usianya 53 tahun, Irrfan Khan disahkan meningg4l dunia sewaktu menerima raw4tan di Kokilaben Dhirubhai Ambani Hospital di Mumbai kerana jang1kitan pada usus besar.

Semoga perkongsian pada kali ini dapat menyeru semua agar dapat mendoakan kesihatan yang baik kepada mereka dan sesiapa sahaja yang sedang berjuang dengan penyaki1t yang dihadapi.

Sumber :murai.my

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Macam Tak Percaya! 6 Artis Ini Pernah Berjuang Melawan K4nser"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*