“Jauhi Kumpulan Ajaran Ses@t Al Madkhali”- Ini Pesanan Ustaz Abu Syafiq Pada Neelofa Buat Ramai Terkedu

Seorang ustaz yang dikenali sebagai Ustaz Abu Syafiq ada membuat satu kenyataan buat selebriti, Neelofa menerusi Instagramnya.

Dalam posting tersebut, ustaz itu memberikan satu nasihat ikhlas buat Neelofa agar tidak mendekati kumpulan ajaran ses4t.

 

Wahai Neelofa.

Jauhi kumpulan ajaran ses4t Al-Madkhali. Ajaran ini bahaya mengajar 3 T.

Takfiri, Tabdi’ dan Tashbih. Ini nasihat saya. Ikhlas kerana Allah.”

Katanya, kumpulan ajaran ini bahaya kerana mengajar 3 T iaitu Takfiri, Tabdi’ dan Tashbih. Katanya nasihat yang diberikan ini ikhlas kerana Allah.

Terdahulu nama Ustaz Abu Syafiq sebelum ini pernah terpal1t dengan kontr0versi apabila dirinya dikaitkan dengan Ustaz Ebit Lew.

Ia berikutan dengan isu tind4kan Ustaz Ebit Lew yang  aktif memberikan sumbangan dan kongsikan di media sosial. Namanya jadi perhatian kerana  dikatakan ada memuatnaik status berb4ur sind1ran yang dikatakan ditujukan buat Ebit.

Namun begitu, mStar Online melaporkan bahawa teguran dalam menjaga a1b ketika memberi sumbangan itu tidak ditujukan khas buat pend4kwah terkenal itu.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:Lobak Merah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Jauhi Kumpulan Ajaran Ses@t Al Madkhali”- Ini Pesanan Ustaz Abu Syafiq Pada Neelofa Buat Ramai Terkedu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*