PM Umum Bantuan i-Citra, Tapi Nama BCL Pula Yang ‘Trending’!

Pada petang Isnin, Perdana Menteri, Tan Sri Mahiaddin Yassin telah mengumumkan bantuan terbaharu buat rakyat Malaysia khususnya ahli Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang kini dibenarkan untuk membuat pengeluaran baharu, i-Citra.

Nama BCL Jadi Sebutan

Selepas memperkenalkan dua pakej bantuan iaitu i-Lestari dan i-Sinar sebelum ini, i-Citra diperkenalkan bagi meringankan b.eban mereka yang terkesan ketika berhadapan dengan pandemik C.OVID-19. Bagaimanapun, sejurus memperkenalkan pakej bantuan terbaharu itu, nama pelakon dan penyanyi popular Indonesia, Bunga Citra Lestari atau BCL pula menjadi trending di media sosial berikutan menjadi b.ahan gurauan netizen.

Kebetulan Sama 

Nama balu kepada pelakon Allahyarham Ashraf Sinclair itu dikaitkan dengan nama dua pakej yang diperkenalkan, i-Lestari dan i-Citra yang secara kebetulannya mempunyai kaitan dengan nama pelantun 12 Tahun Terindah itu, Bunga Citra Lestari.

Sekadar info, menerusi i-Citra, seramai 12.6 juta ahli KWSP dibenarkan untuk membuat pengeluaran sehingga RM5,000 dengan kadar bayaran tetap RM1,000 sebulan untuk tempoh lima bulan tertakluk kepada jumlah simpanan mereka.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: murai

Apa komen anda?

Be the first to comment on "PM Umum Bantuan i-Citra, Tapi Nama BCL Pula Yang ‘Trending’!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*