Anak Azmin L4wan Syed Saddiq, Akhirnya Dia Ken4Balik Dengan Netizen

Ianya rent3tan Saddiq yang kononnya terp4ksa menarik balik kenyataannya pada tahun 2017 iaitu bersetuju bahawa bakal Perdana Menteri Malaysia adalah Azmin Ali.

Basheer menganggap itu satu penghin4an kepada ayahnya lalu mengkrit1k Saddiq yang sengaja mencipta publisiti mur4han.

Berikutan itu, netizen mula menjawab komen tersebut dengan jawapan penuh hum0r atau pun sark4stik kerana siapa yang mencipta publisiti mur4han sebenarnya?

Foto: Twitter

Foto: IG

Ada pula yang meminta agar keluarga para menteri tidak menggunakan sosial media kerana ia lebih menonjolkan kebod0han berbanding kebaikan. Apa pula pendapat anda?

Azmin diser4ng lagi oleh netizen, pertahan tidak l0ckd0wn

Menteri Kanan Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali diser4ng habis-habisan apabila cuba mempert4hankan tindakan kerajaan tidak menutup kilang dan industri dengan bersandar kepada am4ran dari Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO).

Menerusi Twitter beliau tengah malam tadi, Azmin berkata WHO telah memberikan am4ran agar ekonomi tidak dikenakan ‘l0ckdown’ kerana ia akan memberikan kesan ekonomi yang besar terutama golongan berpendapatan rendah.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) itu berkata demikian sambil memetik kata-kata Dr David Nabarro, Duta Khas Cov1d-19 untuk WHO yang berkata, WHO tidak menggalakkan ‘l0ckdown’ sebagai cara utama untuk mengawal virvs.

‘L0ckdown’ boleh berfungsi untuk mendapatkan masa bagi menyusun semula operasi dan menjaga kepentingan pekerja kesih4tan yang sudah letih, kata Nabarro sebagaimana dipetik Azmin.

Ramai pengguna Twitter menganggap Azmin tidak memahami nasihat yang diberikan oleh Duta Khas WHO itu.

Amir Khaled menulis, “Untuk mengawal kemusn4han, sila baca dengan teliti dulu. WHO memberikan amar4n kepada kerajaan bahawa l0ckdown adalah langkah terakhir bila tidak ada alternatif lain.

“WHO tidak menentang lockdown selama seminggu, menangguhkan keperluan lockd0wn dan membunvh ribuan dalam proses itu.”

Ia dipercayai kenyataan membant4h tindakan kerajaan yang bermain-main dengan lockdown dan tidak serius dengannya sehingga dinamakan sebagai l0ckdown separuh masak.

Yusri pula menulis, “Inilah sebab kenapa awak perlukan ‘lockd0wn’ sepenuhnya oi. Ia dinyatakan dalam petikan itu. OMG, awak tak boleh baca ke.”

Ummu Zein pula meminta kerajaan membuat lockd0wn sepenuh dahulu kemudian di buka peringkat demi peringkat bukannya terpaksa berhadapan dengan lockd0wn sepanjang masa.

Beliau menulis, “Dahlah tidurlah admin. Sebulan lalu kita lockdown, tak buat betul2, sekarang terc1rit-c1rit PKPD kita bazir satu bulan ke?

“Cuba tutup semua, kemudian buka peringkat-peringkat!!! Tak perlulah sampai akhir tahun nak contain (kurung) kita semua.”

kredit: twitter Azmin Ali, syed saddiq, malaysia dateline

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : limauasamboi

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Anak Azmin L4wan Syed Saddiq, Akhirnya Dia Ken4Balik Dengan Netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*