“Saya susah nak l4wan orang, saya susah nak berg4duh dengan sesiapa” -Air Mata Ebit Lew Menitis

Beberapa hari lalu, hangat diperkatakan mengenai pers3lisihan faham antara pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew dan penyanyi rap, Caprice berkenaan misi bantuan di Gaza.

Sejak semalam video lama dikongsikan menerusi akaun Instagram @jentikhati menjadi perhatian ramai dimana Ebit Lew meluahkan rasa sehingga mengalirkan air mata.

Menurut Ebit dia tidak suka berg4duh dengan sesiapa apatah lagi mengata tentang orang lain. Bagaimanapun, Ebit berkata orang lain yang datang seolah cari g4duh dengannya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jentikhati™ (@jentikhati)

“Saya susah nak b3nci orang, saya susah nak l4wan orang. Saya susah nak kata siapa-siapa. Saya susah nak berg4duh dengan siapa-siapa.

“Tapi, sejak kebelakangan ini, orang tak berhenti datang. Semua orang nak cari g4duh dengan saya. Semua orang nak cakap bukan-bukan dekat saya. Saya jadi sedih,” katanya.

Kata Ebit lagi meskipun jika ada yang menghantar mesej bukan-bukan kepadanya serta mesej ugutan, dia tidak akan membalasnya.

“Saya memang tak t4kut siapa-siapa sejak kecil. Saya tahu hidup saya Allah yang tentukan, m4ti saya juga Allah yang tentukan.

“Saya tak balas pun orang mesej saya bukan-bukan. Kalau orang ugvt, saya tak balas. Kalau setakat berkata, saya tak kisah sangat tapi kalau melibatkan macam-macam orang, yang itu saya jadi sed1h,” luahnya.

Diakhir video tersebut, Ebit turut mendoakan agar umat manusia hidup dalam suasana dan persekitaran yang penuh kasih sayang.

“Saya fikir dunia ini tak seindah yang disangka. Walau kita cuba nak bawa kasih sayang dalam dunia, akan ada yang b3nci, akan ada yang lawan.

“Saya percaya, kalau tidak hari ini, suatu hari nanti, dunia ini akan kembali seperti zaman dahulu. Zaman Rasulullah. Zaman dulu orang baik-baik. Suasana itu akan wujud, manusia saling mengasihi, saling menyayangi dan menghormati antara satu sama lain,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : rotikaya

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Saya susah nak l4wan orang, saya susah nak berg4duh dengan sesiapa” -Air Mata Ebit Lew Menitis"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*