Lolanopita Atau Ibu Remaja Celebral Palsy Men!nggal Dunia, Punca Dided4hkan.

JEMPOL – Seorang wanita yang didapati ber.salah oleh mah.kamah pada 2014 kerana mengabaikan remaja kelainan upaya (O.KU), Allahyarham Muhammad Firdaus Dullah, me.ning.gal dunia di Hos.pital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN), Kuala Pilah hari ini.

Lolanopita Sadi, 47, me.ninggal dunia pada pukul 2.30 petang semalam ketika dira.wat kerana men.galami masa.lah buah pinggang, kencing manis dan da.rah tinggi.

Rakannya, Soriati Parmin, 42, berkata, keadaan kesihatan Allahyarham semakin me.rosot sejak Aidiladha lalu dan dia kemudian dibawa ke HTAN untuk mendapatkan rawatan.

“Dia sudah setahun men.galami masalah buah pinggang, seminggu sebelum Hari Raya Haji lalu dia keluar daripada hos.pital selepas mendapatkan ra.watan penya.kitnya itu, dan saya selepas itu menjaganya.

“Pada 27 Julai lalu dia kembali ditahan wad sehingga dia me.ninggal dunia hari ini,” katanya ketika dihubungi malam ini.

Soriati menambah, Allahyarham selamat dike.bumikan di Kampung Mahsan, Jempol pukul pada 8 semalam.

Pada 18 November 2014, Lolanopita dija.tuhi huku.man pen.jara empat bulan dan den.da RM10,000 oleh Mah.kamah Sek.syen Seremban selepas men.gaku bersalah terhadap dua pertu.duhan iaitu menga.baikan dan membiarkan anaknya tinggal tanpa pen.gawasan.

Kisah Muhammad Firdaus menggemparkan negara apabila remaja istimewa itu ditemui dalam keadaan men.yedihkan pada 21 Jun 2014 ketika operasi Jabatan Imigresen Negeri Sembilan di kawasan rumah pangsa Taman Semarak, Nilai.

Muhammad Firdaus me.ninggal dunia pada usia 16 tahun di Hos.pital Tuanku Ja’afar di Seremban pada tahun 2015 dipercayai aki.bat di.serang sawan.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Era Tv

Sumber:K! ONLINE

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Lolanopita Atau Ibu Remaja Celebral Palsy Men!nggal Dunia, Punca Dided4hkan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*