Ali XPDC Dimasukkan ke H0spital. Doakan Semoga Ali Kembali Pulih Sediakala

“Ingatkan nak buat pemeriksaan biasa saja, tapi terus kena t4han di w.ad,” kata Ali penyanyi kumpulan XPDC yang kini dirawat di Pusat Perubatan Universiti Malaysia (PPUM), di sini, akibat lemah jantung dan mengalami mas4lah semput.

Ia mengulangi episod awal tahun ini apabila Ali, 53, atau Mohd Ali Ismail dikejarkan ke H0spital Shah Alam selepas mengalami kesuk4ran bernafas dan mas4lah jantung.

Ali berkata, dia mula mengalami semput sejak empat hari lalu.

Katanya, ketika dia pergi membeli sarapan di Madrasah UlumulQuran Wal Ahadith (Al-Muqwa) berhampiran rumahnya di Kampung Rantau Panjang, Klang, pengerusi surau itu menegurnya kerana keadaannya agak teruk dan suk4r bernafas.

“Saya akan berada di wad untuk tempoh empat atau lima hari. Doakan mudah-mudahan tiada yang serlus,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, pemeriksaan lengkap akan dibuat oleh doktor untuk melihat bahagian j4ntung yang tersumbat.

“Mungkin ia hanya masalah kecil (minor). Apapun kita tunggu pemeriksaan yang dibuat. Saya minta peminat doakan Allah permudahkan segalanya. Saklt ini bukan kita nak tapi Allah datangkan untuk uji kita. Allah sayangkan kita,” katanya.

Pada 26 Mac tahun lalu, Ali pernah melecur 30 peratus di tangan dan muka selepas dis4mbar apl ketika membak4r samp4h di rumahnya.

Penderltaannya mendapat perhatian ramai pihak termasuk Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sementa, Dr Daroyah Alwi yang hadir menyerahkan bantuan bagi meringankan beb4nnya.

Sementara itu, Ali turut mengakui keadaan kewangannya ketika ini amat kritikal.

Sehubungan itu, dia turut membuat persembahan menerusi Instagram dan Facebook bagi memohon sumbangan orang ramai dan peminat.

“Assalammualaikum sahabat-sahabat. Jom berhibur sambil berinfaq. sudi-sudikanlah tuan yang mulia. Saya sedang mencari sedikit keperluan untuk perbelanjaan kehidupan di dalam musim C0vldl9 ini agak sukar,” katanya menerusi mesej berserta emoji sedih yang turut dihantar kepada wakil media.

Sumber : Hmetro

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : http://transformasi.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ali XPDC Dimasukkan ke H0spital. Doakan Semoga Ali Kembali Pulih Sediakala"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*