Selebriti Malaysia Men1ngg4l Dunia 2021, Kehil4ngan Yang Tiada Ganti.

1. Datuk Jamali Shadat

Datuk Jamali Shadat

Allahy4rham Datuk Jamali Shadat merupakan anak jati Selangor kelahiran Bukit Kapar, Klang. Nama yang cukup sinonim dengan bidang seni komedi ‘stand up’ tanahair. Kisah ‘Atan Dan Atuk’ sememangnya mencuit hati dan men1ngg4lkan kesan cukup mendalam di sanubari majoriti rakyat Malaysia.

Semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas r0h Allahy4rham dan ditempatkan bersama para mukmin di syurga penuh nikmat. T4kziah diucapkan kepada keluarga. Negara kehil4ngan seorang tokoh seniman yang cukup berbakat.

2. Noryati T4ib (Makcik Petir)

Noryati T4ib (Makcik Petir)

Pelakon Noryati T4ib, 63, yang terkenal dengan panggilan ‘Makcik Petir’, men1ngg4l dunia pada jam 1.45 pagi 7 April 2021. Berita sed1h itu dikongsi anaknya, Faizul Hafiz Hashim melalui hantaran di Facebook.

Allahy4rham terkenal dengan gelaran Makcik Petir, Makcik Isabella dan Makcik Mary dalam drama seperti Sindarela, SyurgaMu Ramadan, Dotty dan Tari Tirana.

3. Abu Bakar Omar

Abu Bakar Omar

Pelakon veteran popular, Abu Bakar Omar telah menghembvskan nafas yang ter4khir pada pukul 9.04 pagi di Hospital Alor Setar, Kedah pada 16 April 2021. Berita sed1h berkenaan dikongsi oleh anak allahy4rham send1ri, Zainuddin Abu Bakar menerusi Facebook.

Dilahirkan di Titi Gajah, Alor Setar, Kedah pada 25 April 1948, Abu Bakar pernah membintangi beberapa filem pecah panggung seperti Fenomena, Hingga Hujung Nyawa dan Duyung. Allahyarham men1ngg4l dunia pada usia 73 tahun.

4. Rama

Rama

Aktor dan pelawak veteran, Rama atau nama sebenarnya Ramasundran Rengan, 57, menghembvskan nafas terakhir di Hospital Kuala Lumpur (HKL), sekitar pukul 2 pagi 26 mei 2021.

Rama cukup dikenali peminat sitkom Melayu sejak awal 1990-an lagi terutama dengan watak yang menyerlah sebagai Rajoo dalam Spanar Jaya selain Jangan Ketawa.

Seniman memaklumkan Rama yang mempunyai sejarah peny4kit jantung di bawa ke bahagian kecem4san HKL selepas mengalami bengk4k kaki tengah malam.

5. Benjy Ibrahim

Benjy Ibrahim

Pelakon, Allahyarham Benjy, 43, menghembvskan nafas terakhir akibat ser4ngan asma di Hospital Royal Prima, Medan, Indonesia, jam 11 pagi tadi.

Berita pem3rgian Benjy atau nama sebenarnya, Khaeryll Benjamin Ibrahim tular di kalangan rakan artis dan ia dipercayai daripada makluman bapanya, Kha1ril Anwar Zainal Muktar Rashidi.

Anak sulung primadona filem Melayu, Allahyarham Azean Irdawaty itu dipercayai sudah lama menghidap peny4kit asma yang kr0nik. Perkara itu disahkan adik bongsu arw4h, Inessa Irdayanty.

Inessa berkata, keluarga menerima panggilan pihak penjara memaklumkan arw4h sukar bernafas dan terpaksa dibawa ke hospital, namun tidak berjaya diselamatkan.

Bagaimanapun, katanya, keluarga sepakat mengizinkan arw4h dikebumikan di Medan sebagai memenuhi permintaan arw4h yang pernah beberapa kali menyebut supaya jen4zahnya tidak dibawa pulang sekiranya ditakdirkan menghembvskan nafas terakhir di penj4ra.  

“Saya dan keluarga tahu arw4h s4kit. Sejujurnya, arw4h sudah lama menghid4p peny4kit asma kronik sebelum ditahan di Medan. Sebelum ini, arw4h sering membuat raw4tan susulan di Hospital Sungai Buloh.

“Sebelum cov1d-19, arw4h sudah berpesan sekiranya berlaku sesuatu kepadanya tidak perlu membawa balik jen4zahnya. Pintanya, sedekahkan surah al-Fatihah.

“Jadi, ini menyebabkan kami sekeluarga menyerahkan urusan pengebumian di Medan,” katanya kepada BH Online.

Allahyarham Benjy menghembvskan nafas terakhir akibat peny4kit asma di Royal Prima Hospital, Medan, Indonesia, pagi tadi.
Allahyarham Benjy menghembvskan nafas terakhir akibat peny4kit asma di Royal Prima Hospital, Medan, Indonesia, pagi tadi.

Allahyarham Benjy   sedang menjalani hukvman selama 11 tahun, tiga bulan di Penj4ra Tanjung Gusta, Medan atas kes4lahan memiliki d4d4h.

Pada April 2017, arw4h Benjy ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Namu, Deli Serdang Sumatera Utara oleh pihak Kastam dan Eksais republik itu sejurus tiba dari Kuala Lumpur.

arw4h Benjy disyaki memiliki d4d4h jenis methaphetamine seberat 4.5 gram yang disembunyikan pada bahagian dubur.

Pada 2018, Presiden Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN), Zed Zaidi pernah mengunjungi arw4h di Penjara Tanjung Gusta, Medan.

Namun, keadaan kesihatan aktor yang pernah diangkat sebagai Pelakon Lelaki Terbaik, Anugerah Skrin TV3 pada 2002 itu sudah terganggu akibat peny4kit asma kritikal dan batuk tanpa henti.

Keadaan arw4h masih sama ketika Setiausaha Agong SENIMAN, Hafiz Nafiah berkunjung setahun kemudian, malah peny4kitnya dilaporkan semakin teruk.

“Keluarga mahu jenazah arw4h diuruskan dan dikebumikan di Medan atas permintaan arw4h. Lagipun, kos membawa pulang jen4zah menelan belanja yang besar,” katanya.

Allahyarham Benjy pernah mend1rikan rumah tangga dengan Safiya Stephanie Kar-Leng Lee pada Februari 2004. Bagaimanapun, mereka bercer4i pada 2013. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan cahaya mata lelaki, Firdaus Juan Benjamin, 16.

6. Siti Sarah Raissudin

Siti Sarah Raissudin

Bintang seni, Siti Sarah Raissuddin, 37, menghembvskan nafas terakhirnya tepat pukul 5.13 pagi di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) men1ngg4lkan suami yang juga selebriti Shuib Sepahtu serta 4 orang anak.

Terdahulu, penyanyi lagu malar segar, Kesetiaan itu juga terpaksa ditidurkan untuk proses pembed4han melahirkan anak dalam kandungan yang berusia tujuh bulan.

7. Mimi Loma

Mimi Loma

Pelakon dan penyanyi era 1960-an, Siti Aminah Ismail atau Mimi Loma men1ngg4l dunia dalam tidur pada usia 75 tahun di kediamannya di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Seri Semar4k, di sini, pada jam 2.19 pagi, 21 ogos.

Berita pemergiannya disahkan oleh anak tunggalnya, Sherina Othman, 48, yang mengakui ibunya pergi dalam keadaan tenang dihadapan keluarga dan jiran.

8. Norazmi Mohd Abdullah (Vokalis Samudera)

Norazmi Mohd Abdullah (Vokalis Samudera)

Vokalis baharu kumpulan Samudera, Norazmi Mohd Abdullah, 48, men1ngg4l dunia akibat cov1d-19.

Berita pemergian Norazmi itu turut dikongsi di akaun Facebook (FB) rasmi kumpulan itu, Samudera Fans Club. Kumpulan Samudera popular dengan lagu Salam Sejahtera.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : topnewsdaily24.com

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selebriti Malaysia Men1ngg4l Dunia 2021, Kehil4ngan Yang Tiada Ganti."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*