Ramai Puji Penampilan Cik Puan Sofie Louise Johansson Yang Cantik Berselendang

Perkahwinan Tengku Mahkota Kelantan, Dr Tengku Muhammad Faiz Petra, dengan warga Sweden, Cik Puan Sofie Louise Johansson berlangsung di Istana Balai Besar Kota Bharu, Kelantan April lalu.

Sejak itu kelihatan kelibat Cik Puan Sofie Louise Johansson sering dilihat menemani Tengku Mahkota Kelantan dalam majlis rasmi.

Dan setiap kali tampil di khalayak bertemu rakyat jelata, penampilannya sangat cantik dan santun. Walaupun dari kalangan bangsa asing, tetapi Cik Puan Sofie Louise Johansson bijak menyesuaikan diri dengan masyarakat sekeliling.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#moodrepublik #kotabharu #kelate #friendlypeople 🚨 72 Hours Non Stop Raya Festival 🎊🧥👚💄🌸

A post shared by Sofie Louise Johansson (@ljo_) on

Dengan mengenakan busana kurung moden di sertakan dengan selendang menjadikan gaya Cik Puan Sofie Louise Johansson sangat menawan dan sedap mata memandang.

Baru-baru ini ketika majlis Istiadat Pertabalan Seri Paduka Baginda ke 16, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah dan KDYMM SPB Raja Permaisuri Agong, Tunku Hajjah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah Binti Almarhum Al-Mutawakkil Alallah Sultan Iskandar Al-Haj, Tengku Mahkota Kelantan dan isteri Cik Puan Sofie Louise Johansson turut hadir ke Istana Negara.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

30 Julai 2019M / 27 Zulkaedah 1440H YTM Tengku Mahkota Kelantan, Dr. Tengku Muhammad Fa-iz Petra ibni Sultan Ismail Petra dan YBhg. Cik Puan Sofie Louise Johansson berkenan berangkat ke Istiadat Pertabalan KDYMM SPB-YDP Agong yang ke-XVI, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah dan KDYMM SPB Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah binti Almarhum Al-Mutawakkil Alallah Sultan Iskandar Al-Haj. Turut sama Mengiringi YTM Tengku Mahkota ialah YAM Tengku Maharani Puteri, Tengku Amalin A’ishah Putri binti Sultan Ismail Petra serta suami, YAM Pengiran Muda Abdul Qawi ibni DYTM Paduka Seri Pengiran Perdana Wazir Sahibul Himamah Wal-Waqar Pengiran Muda Mohamed Bolkiah serta YAB. Ustaz Dato’ Bentara Kanan Menteri Besar Kelantan, Ustaz Dato’ Ahmad bin Yakub.

A post shared by Tengku Fa-iz Petra (@dr.tengkufaizpetra_official) on

Untuk majlis ini, Cik Puan Sofie Louise Johansson anggun menyarung busana dengan warna rasmi, kuning diraja serta mendapat sentuhan mekap oleh Syed Faizal Syed Noh yang menyerlahkan lagi seri di wajahnya.

Malah hasil kerja Syed Faizal ini turut mendapat pujian ramai apabila muat naik foto Cik Puan Sofie Louise Johansson.

ctdk Cantik

mynnfarahanim Wowww perfecto

elzazulkipli Beautiful

hhidayahhx My new favorite royalties! As usual your work never cease to amaze me!

jannahsalji Masha Allah… so pretty.

Selain itu, penampilan Cik Puan Sofie Louise Johansson ini juga turut mendapat pujian ramai terutama apabila foto-foto yang dimuat naik di laman sosial Instagram miliknya sendiri.

1. ellsyaf salam che puan…u looks very beautiful

2. _najwaabas Cantik sangat

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Watching the kids preforming at the #myyokuk . “Yayasan Orang Kurang Upaya Kelantan (YOKUK) or Kelantan Foundation For The Disabled, is a charitable foundation established to alleviate the plight of people with disabilities and to give them a meaningful life. First started in July 1999, at the Rumah Seri Kenangan, Pengkalan Chepa, Kelantan, YOKUK now provide services to approximately 3,300 registered clients free of charge”. (Information: yokuk.org) #kb #malaysia #terimakasih

A post shared by Sofie Louise Johansson (@ljo_) on

3. pinkladybydakwawa MasyaAllah, so pretty Che Puan Sofie

4. lyna.qasehgold Manisnya Cik Puan,sopan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Buy & Eat For Charity. Rakyat di Jajahan Kota Bharu terutama di sekitar Bazar Ramadhan Perkarangan Stadium Sultan Muhammad IV bertuah hari ini menerima kunjungan YBhg. Cik Puan Sofie Louise Johansson, isteri YTM Tengku Mahkota Kelantan. Masa yang diluangkan hampir satu jam dan rakyat bukan sahaja berpeluang untuk beramah mesra malah juga dapat merasa ‘Swedish Meatball’ air tangan YBhg Cik Puan sendiri. Hasrat YBhg. Cik Puan adalah hasil jualan amal tersebut akan disalurkan ke badan-badan kebajikan dan anak-anak yatim. Turut berangkat mengiringi YBhg. Cik Puan adalah YTM Tengku Mahkota sendiri. Rakyat ternyata kelihatan begitu teruja dengan kemunculan baginda serta Isteri dan ada diantaranya tidak melepaskan peluang untuk merakam gambar kenangan. #royalfamilyofmalaysia #royalfamily #royal #tmkn #malaysiaroyal #malaysiaroyalfamily -admin-

A post shared by Tengku Fa-iz Petra (@dr.tengkufaizpetra_official) on

5. iamsyaralee Assalamualaikum Che Puan. You are so beauty…Pretty in tudung

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

💛Proud wife of a wonderful husband💛#tengkumahkotakelantan #kelate #malaysiasweden

A post shared by Sofie Louise Johansson (@ljo_) on

6. shairah_shah Masy allah, Che Puan so pretty. Long live Che Puan

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Me & husband (hubby) photo shoot in KL #kualalumpur #backstage 💙💛 make-up @syedfaizalsyednoh dresses @innaigroup

A post shared by Sofie Louise Johansson (@ljo_) on

Dan ini 5 fakta menarik Cik Puan Sofie Louise Johansson yang ramai tak tahu:

  1. Cik Puan Sofie Louise Johannson berumur 33, lahir pada tahun 1985 ialah warga Sweden yang juga kenalan lama Tengku Muhammad Faiz. Khabarnya mereka berdua bertemu di England.
  2. Cik Sofie Louise membesar di Linköping, bandar yang terletak di utara Sweden dan aktif menyertai pelbagai aktiviti kemasyarakatan sejak di bangku sekolah lagi.
  3. Cik Sofie juga khabarnya mempunyai kelulusan pendidikan dalam Bahasa Inggeris dan Sosiologi.
  4. Cik Puan Sofie Louise Johansson turut dikenali oleh rakan-rakannya sebagai seorang yang baik hati, kelakar dan begitu menggemari makanan cina.
  5. Siapa menyangka, Cik Puan Sofie juga turut aktif di media sosial menerusi akaun Instagramnya, yang setakat ini mempunyai 39.3K pengikut.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: INSTAGRAM TENGKU MAHKOTA KELANTAN & CIK PUAN SOFIE via Hijabista

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ramai Puji Penampilan Cik Puan Sofie Louise Johansson Yang Cantik Berselendang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*