“Banyak J0b Kena C@nceI Sebab Sokong BN” -Shahrol Shiro Dedah Sukar Cari Makan

Pengacara dan pelawak, Shahrol Azizie Azmi atau lebih dikenali sebagai Shahrol Shiro menerusi lap0ran Malay Mail mengakui yang pendiriannya untuk meny0k0ng Baris@n Nasi0nal secara aktiif menyeb@bkan banyak tawaran kerja kepadanya sebelum ini ditar!k balik. 

“Saya adalah artis yang paling banyak job ketika ini. Paling banyak job kena cancel,” katanya memetik dari lap0ran Malay Mail. 

Tambah Shahrul lagi, rakan-rakannya ramai yang meneg0r dan menasihatinya untuk tidak terlalu men0njol dan bergiat aktif dalam p0lit!k kerana khuatir akan mengganggu periuk nasinya. 

” Ada k0men² daripada kawan-kawan [yang kata],” Shahrol, engkau naik atas pentas BN, makan pasirlah [lepas ni], makan pasirlah anak keluarga kau.

Tapi saya tanya ustaz, saya tak pernah baca dalam kitab, bahawa taatlah kamu kepada Pak@tan Har@pan, sesungguhnya rezeki itu adalah daripada mereka.” 

Ucapan Shahrol itu menyebabkan keriuhan oleh orang ramai yang menghadiri kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Tanjung Piai di Pekan Nanas, Pontian Johor semalam.

Shahrol turut menyatakan ketegasannya untuk bersuara dan menyertai kempen menyokong pihak pembangkang itu walaupun rakan-rakannya banyak kali memujuk untuk berdiam diri.

” Hari ini, anak muda, bersuara agar kebenaran itu didengari,” katanya membuatkan dewan tersebut riuh dengan tepukan dan s0rakan gemuruh hadirin.

Sumber:cari

Apa komen anda?