“Bagi flying KlSS pun salah ke?” – Lelaki Ini Luah Rasa Kecewa Sebab Masih Belum Dapat ‘Scroll’ Ijazah Miliknya

Sebelum ni memang dah banyak kali viral dekat media sosial pasal graduan daripada Universiti awam di sekitar Malaysia. Ada yang viral sebab cemerlang. Ada juga yang viral sebab kontr0versi? Hurm, macam-macam.

Terbaru, seorang graduan daripada salah sebuah universiti awam di Malaysia telah memuat naik sebuah threads di laman Twitter mengenai kekecewaanya terhadap universiti tersebut kerana menghalang dia daripada mengambil scroll miliknya.

Assalamualaikum, my name is Rahimie and I recently graduated from IIUM. On Tuesday I went to collect my scroll but they didn’t allow me to. They asked me to see the admission’s director which I cannot do because he was involved with convo ceremony the entire day.

— Rahimie Ramli (@Remster_Je) November 27, 2019

Lelaki yang dikenali sebagai @Remster_je itu pada sebelum ini pernah viral di laman Twitter disebabkan tindakannya yang memberikan flying k1ss semasa kamera melaluinya ketika majlis graduasi di universitinya.

Video tersebut menunjukkan dia yang memberikan flying kiss kepada kamera yang pada ketika itu melaluinya.

Namun, dia tidak mengetahui akibat kelakuannya itu scroll miliknya telah ditahan dan tidak dibenarkan untuk di serahkan kepadanya.

Tambahnya lagi, dia memberikan flying k1ss tersebut sebelum ketibaan tetamu vip masuk ke dalam dewan dan ada juga staff yang mengatakan perbuatannya itu tidak salah selagi tidak buat dekat atas pentas.

Before the procession arrived, I blew a k1ss to the camera and followed it up with a shoulder shimmy. This was before the ceremony even started and one staff even said to me “Kalau buat sekarang takpe tapi jangan buat dekat stage”.

— Rahimie Ramli (@Remster_Je) November 27, 2019

Dia juga dikatakan telah pergi berjumpa dengan staff untuk mengambil scroll miliknya namun perbuatannya itu dihalang dan dia diminta untuk berjumpa dengan admission’s director bagi urusan ini.

Namun dia gagal untuk berjumpa dengan individu tersebut kerana sibuk dengan majlis konvokesyen yang sedang berlangsung.

Lelaki ini juga sebenarnya masih kurang pasti apa kesalahan yang dia lakukan sehingga scroll miliknya di tahan dan dia tidak di benarkan untuk mengambilnya.

That we are never supposed to resort to anything harsh on any minority groups. I never mean for anything h4rmful. I simply want to discover more about Islam and how true is it that we have to pun1sh these minorities just because of difference.

— Rahimie Ramli (@Remster_Je) November 27, 2019

Bagi admin lah kan, sepatutnya kedua-dua pihak patut selesaikan perkara ini dengan segera dan kalau betul lelaki ini ada buat salah, pihak universiti tersebut boleh perjelaskan supaya dapat menjaga nama baik universiti di kemudian hari.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Lobak Merah via Khalifah Media

Apa komen anda?