Gadis Terima Sepucuk Surat Dari Budak Tahfiz, Kandungannya Memang Boleh Buat Orang Sent4p

Jangan sangka kanak-kanak yang masih bersekolah belum mencapai kematangan yang secukupnya

>

Bak kata orang, usia tidak menentukan kedewasaan dan kematangan. Ada sesetengah individu yang mempunyai buah fikiran yang jauh lebih matang berbanding rakan-rakan lain pada usia yang sama.

Perkembangan akal fikiran seseorang adalah bergantung kepada beberapa faktor seperti didikan, persekitaran, pended4han, pengaruh rakan sebaya, dan sebagainya. Disebabkan itu, mentaliti dan pemahaman setiap orang terhadap sesuatu perkara sememangnya berbeza. Ada yang terlebih matang, ada juga yang pendek akal.

Perkongsian dari seorang gadis ini boleh dijadikan contoh tentang ukuran kematangan seseorang apabila dia didatangi seorang pelajar tahfiz

Gadis tersebut, Siti Suzaida yang sedang berada di padang tiba-tiba didatangi seorang pelajar tahfiz yang tidak dikenalinya. Pelajar tahfiz tersebut tiba-tiba memberi sepucuk ‘surat layang’ kepada Siti serta memberitahunya untuk mengongsikan isi kandungannya kepada orang ramai.

Disangkakan surat cinta, gadis ini terkejut apabila membaca isi kandungannya yang sarat dengan teguran, nasihat, dan peringatan tentang… aur4t wanita.

Ya, tentang aur4t wanita.

Surat empat muka surat itu ditulis secara rapi tentang teguran yang pastinya mampu membuka mata mana-mana wanita yang bergelar Muslimah.

Menariknya, teguran pelajar tahfiz itu juga penuh dengan kerendahan hati apabila dia begitu kerap memohon maaf, barangkali khu4tir tegur4nnya itu mampu menggvris perasaan gadis tersebut.

“Pertama, saya nak tegur pasal pakai tudung tayang dada”

Muka surat pertama dimulakan dengan ‘tayang dada’, sebelum diteruskan kepada bahagian aur4t yang lain.

Baca di bawah:

Pelajar tahfiz itu kemudian menyelitkan hadith Nabi dalam muka surat kedua serta menyentuh isu pakaian ketat yang dipakai oleh wanita berhijab

Kandungan surat itu diteruskan ke bab kaki kerana “kaki juga h4ram”

Akhir sekali, pelajar itu memohon maaf serta menasihatkan gadis tersebut agar memperbaiki cara pemakaian dan menutup aur4t dengan lebih sempurna

Masih kurang jelas? Mungkin gambar di bawah dapat membantu.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Says Seismik

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Gadis Terima Sepucuk Surat Dari Budak Tahfiz, Kandungannya Memang Boleh Buat Orang Sent4p"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*