Bungkusan M1steri Di Konsulat China Pulau Pinang Cetus Tanda Tanya, Ini Hal Sebenar..

Umum mengetahui bahawa w4bak koronav1rus di Wuhan kini berada di tahap yang kr1tikal. Ini kerana, angka k3s dan kem4tian yang dilaporkan turut meningkat setiap hari.

Menerusi laporan Astro Awani, anggota polis dan sepasukan Unit Pemusnah Bom (UPB) Pulau Pinang terpaksa bergegas ke pejabat konsulat China di negeri itu, sebaik sahaja menerima panggilan yang menyatakan ada tiga bungkusan m1steri di hadapan pejabat itu semalam.

Bergegas ke lokasi kejadian

Menurut pegawai dari balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bayan Baru dan Bagan Jermal, mereka mendapat panggilan kec3masan itu pada pvkul 3.20 petang. Tambahnya, sebaik sahaja sampai di konsulat tersebut mereka terus meletupkan tiga bungkusan m1steri tersebut. Namun, selepas pemeriksaan lanjut dilakukan, mereka mendapati bungkusan hitam itu mengandungi topeng muka dan hidung.

Mahu mendermakan topeng muka

Menurut Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Suffian Santong pula, tiga bungkusan tersebut ditinggalkan sekumpulan individu yang mempunyai niat untuk mendermakan topeng muka dan hidung untuk masyarakat di Wuhan ekoran peningkatan w4bak k0ronov1rus di negara berkenaan.

Di samping itu, beliau turut memaklumkan bahawa individu yang menghantar bungkusan itu terdiri daripda lima orang lelaki dan dua orang wanita. Mereka menaiki dua buah kenderaan dan turut memegang kain rentang dalam bahasa Mandarin yang bertulis “Wuhan jangan putus asa, China terus berusaha dan rakyat Cina di Malaysia mendoakan keselamatan dan kesihatan”. Kesemua individu tersebut dipercayai berada di kawasan tersebut selama 30 minit.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: OHBULAN via OHmedia

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Bungkusan M1steri Di Konsulat China Pulau Pinang Cetus Tanda Tanya, Ini Hal Sebenar.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*