“Takut Pergi Umrah Fasal Risau Mulut Orang Dok Kata…”- Ini Nasihat Ikhlas Janna Nick

Pelakon Janna Nick berharap mereka yang berkeinginan untuk menunaikan umrah tidak terpengaruh dengan kata-kata neg4tif yang diberikan netizen.
 
Menurut Janna, apa yang penting adalah keikhlasan untuk beribadah dan kemanisan nikmat yang tidak terkata apabila dapat menjadi tetamu Allah.
 
Janna berkongsi nasihat ikhlas tersebut menerusi coretan yang dimuat naik di akaun Instagramnya semalam.
 
“Duduk sana rasa tenang, tak payah fikir hal duniawi. Pergi je la short vacay dekat sana, memang best! Tak sama aih macam kita pergi London ka mana-mana.
 
“Yang nak komen tu tok sah la nak komen benda-benda neg4tif, nak nak bab amal ibadat ni pasai kita tak tahu pun amal ibadat kita tu diterima ka dak.

“Ajak lah orang buat kebaikkan bukan mematikan niat orang yang nak mendekati Sang Pencipta, ramai yang t4kut nak pergi umrah walaupun berkemampuan.

“Pasal apa? Pasal risau mulut orang dok kata tu kata ni… Eh, pi je la kalau tak banyak, sikit mesti terjentik jugak hati kita yang ketegaq kematu tu.
 
“Apa yang tersirat di hati, apa yang terlintas dalam fikiran, bukan orang tahu pun. Sah la DIA lebih mengetahui. Niat kita yang sebenar? Pun DIA yang lebih mengetahui.
 
“Jadi manusia-manusia yang tak lari dari buat d0sa ni. Cukup la sekadar saling mengingati tak payah dok tunding koyak kain orang.
 
“Kadang-kadang baca komen… Macam depa ni Nabi maksum tapi takpa sekadar menegur tak ada mas4lah cuma guna lah bahasa yang lebih beradab,” tulisnya dalam loghat utara.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dok sana rasa tenang ja…tak payah pikiaq hal duniawi… Pi je la short vacay dekat sana…memang best ! Tak sama aih macam kita p London ka mana mana… Yang nak komen Tu…tok sah la nak komen benda2 negative…nak nak bab amal ibadat ni…pasai…kita tak tau pun amal ibadat kita Tu diterima ka dak…ajak la orang buat kebaikkan…bukan mematikan niat orang yang nak mendekati Sang Pencipta…ramai yang takut nak p umrah walaupun berkemampuan…pasai apa? Pasai risau mulut orang dok kata Tu kata ni….eh, pi je la…kalau tak banyak, sikit mesti terjentik jugak hati kita yang ketegaq kematu tu…. Apa yang tersirat Di hati, Apa yang terlintas dalam fikiran, Bukan orang tau pun… Sah la Dia lebih mengetahui… Niat kita yang sebenar ??? Pun DIA yang lebih mengetahui.. Jadi manusia2 yang tak lari dari buat dosa ni..cukup la sekadar saling mengingati…tak payah dok tunding koyak kain orang.. kadang kadang baca komen…macam depa ni nabi maksum…tapi takpa sekadar menegur tak ada masalah..cuma guna la bahasa yang lebih beradab…. Btw, kami dah balik Malaysia & dah start kerja pun…. Dan kami dah sampai kan Salam hampa & doa-doa hampa..insyaAllah.. Kalau nak tengok video perjalanan kami & keluarga pi sana…comment “ NAK “ Kalau rajin kami edit ler… Bye 😘 • • Telekung : @nuraishahgallery

A post shared by Janna Nick (@jannanick) on

 

Dalam pada itu, rata-rata pengikutnya bersetuju dengan coretan Janna.
 
“Khusyuk kami baca komen h4mpa, best gila, masuk teroih dalam hati, tak keluaq dah dengan intonasi utaqa lagi,” komen @_aidatasya_
 
“indeed, betul sangat pergi je Mekah Madinah, tempat tu miracle. Hati yang keras boleh jadi lembut. Jom doakan diri kita dan kawan-kawan dapat nikmat iman dan pengampunan. Tahniah @jannanick,” tulis @annatunteja
 
Terdahulu, Janna Nick telah ke Tanah Suci Makkah bagi menunaikan ibadah umrah pada 24 Januari lalu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Takut Pergi Umrah Fasal Risau Mulut Orang Dok Kata…”- Ini Nasihat Ikhlas Janna Nick"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*