“Kereta ditunda MBSA, anak meningg4l & baru dicer4i suami”-Identiti sebenar wanita ini didedahkan

SABAR merupakan perkataan yang sering kita dengar dalam kehidupan seharian, akan tetapi tahukah kita bahawa ia adalah perkataan yang mudah diungkap tetapi susah untuk dilaksanakan melainkan mereka yang benar-benar mempraktikkan nilai kesabaran dalam diri masing-masing.

Sabar membawa maksud menahan atau meninggalkan. Setiap orang tidak terlepas daripada nikmat dan cubaan dalam kehidupan mereka.

Maka kesabaran dalam sesuatu perkara perlulah dititikberatkan supaya pekerjaan yang dilakukan mendapat hasil yang diingini.

Semalam tular sebuah video di media sosial yang kelihatan seorang wanita bertindak k4sar dengan anggota penguat kuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) di Bandar Baru Sungai Buloh, Selangor.

Difahamkan, wanita itu bertindak sedemikian setelah kenderaan miliknya ditunda kerana diletakkan di tempat yang tidak sesuai.

Terbaru, seorang pengguna Facebook Francis Ngu Hown Hua memuat naik sebuah paparan skrin daripada individu lain yang mendakwa bahawa wanita tersebut merupakan seorang guru di sekolah berdekatan lokasi kejadi1an.

“Kongsi & bantu”

Individu tersebut iaitu Firdaus Omar mendakwa, wanita terbabit dikatakan mengalami t3kanan per4saan akibat keh1ilangan anak keduanya yang meni1nggal dunia selepas dilahirkan.

Firdaus turut mendakwa bahawa wanita itu dicerai1kan suaminya selepas lelaki berkenaan bertindak untuk berkahwin lain dan membawa anak tinggal bersama.

Dulu mengajar di matrikulasi

“So dia makin tert4kan. Kerajaan hantar dia ke Bandar Baru Sungai Buloh sebab parents dia orang Merbau Sempak. Kadang2 dia ni lupa ambil vbat,” tulis Firdaus.

Posting dikongsi Francis itu turut meminta orang ramai agar mengambil tindakan terhadap video tular yang dimuat naik oleh Nicholas Tan selepas mend4akwa sengaja meraih perhatian tanpa mengetahui situasi sebenar.

Pemilik Facebook yang berkongsi video sehingga tular

Terdahulu, video tersebut mendapat 22,000 perkongsian dan 12,000 komen netizen yang rata-rata menyifatkan tindakan wanita itu diluar jangkaan selain menghalang tugas anggota penguat kuasa.

Sumber : Francis Ngu Hown Hua , Nicholas Tan

WANITA ‘mengamvk’ dengan melvdah, menjeri1t dan memukvl anggota penguat kuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) dan operator tunda kereta di Bandar Baru Sungai Buloh, hari ini.

Dalam kejadian 12 tengah hari, wanita terbabit bertindak membal1ing kon dan mengasari anggota penguat kuasa yang sedang menjalankan tugas.

Difahamkan, kenderaan milik wanita itu ditvnda kerana diletak di tempat yang tidak sesuai.

Perbuatan wanita itu tular di laman sosial apabila ada pihak merakam perbuatannya mengas4ri dan men0lak anggota penguat kuasa dan operator tunda kereta.

Rata-rata netizen mencemvh dan meng3cam tindakan wanita terbabit yang disifatkan menghalang tugas anggota penguat kuasa.

Sementara itu, Ketua Bahagian Korporat dan Perhubungan Awam MBSA, Shahrin Ahmad ketika dihubungi mengesahkan perkara itu.

Beliau berkata, kerja penundaan dilakukan kerana kenderaan terbabit di parkir di tempat tidak sepatutnya.

“Perkara ini tidak mematahkan semangat warga MBSA dalam meneruskan tugas seharian, sebaliknya ia sebahagian daripada cab4ran yang dihadapi semasa melaksanakan tugas,” katanya

 

Setiap ujian manusia itu berbeza diantara satu sama lain maka dengan kita bersabar dan yakin kepada Allah, ia akan menjadikan seorang hamba itu lebih reda menangani setiap m4salah yang dihadapi.

Sabda baginda Rasulullah didalam sebuah hadis, ertinya; Daripada Syuhaibin telah berkata, telah bersabda baginda Rasulullah: “Sungguh ajaib urusan orang mukmin, semua urusannya adalah baik, dan tidak ada seperti itu melainkan mukmin sahaja. Jika ditimpa kesenangan ia akan bersyukur, maka itu baik baginya. Jika ditimpa kesusahan pula ia bersabar maka itu baik juga untuknya – [HR Muslim:2999].

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : duniadanakhirat

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kereta ditunda MBSA, anak meningg4l & baru dicer4i suami”-Identiti sebenar wanita ini didedahkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*