Dikejar satu stage tu rasa nak rebah bila dengar Bocey tersingkir tak sangka betul betul Abam rebah. Ac Mizal dedahkan rupanya ini gurauan terakhir

Pemerg1an Abam Bocey pagi semalam menjadi bualan ramai yang rata-ratanya s3dih dengan berita tersebut. Antara yang paling terk3san mestilah keluarga dan sahabat baiknya Fad dan Achey. Tidak terkecuali juga Dato AC Mizal selaku pengacara Maharaja Lawak

yang memang rapat dengan kesemua peserta. Menurutnya, pem3rgian Abam Bocey masih seperti dalam mimpi apabila dia masih merasakan yang Abam masih ada. Dia juga seb4k terken4ngkan Abam yang sememangnya seorang anak dan sahabat yang baik.

Seb4k ketika disoal

#PerginyaAbam Pelakon, pengacara dan pelawak terkenal, Datuk AC Mizal tidak dpt menah4n sebak akan keh1langan Abam. “Saya masih ingat dia ada, dia sangat baik dan kami ibarat keluarga,” katanya. Kehil4ngan itu masih belum dirasai sebab saya masih merasakan dia ada di sini.

Dia memang anak yang baik selalu tolak emaknya kemana-mana sahaja dia pergi. Saya masih ingat dia ada, dia sangat baik dan kami ibarat keluarga. Menurut AC Mizal apa yang membuatkan hubungan mereka lebih akrab apabila Abam bersama-sama menyertai kumpulan 4U2C dan menyanyikan lagu raya. Dalam masa yang sama, AC juga meminta agar semua peminat dan rakyat Malaysia mendoakan Allahy4rham dan semua urusan dipermudahkan.

Tak sangka kali terakhir

Ya Allah , meng4lir air mataku bila aku tengok video ni balik. Rupanya ini lah kali ter4khir aku bergurau bersama kau Abam adik ku… akan aku ken4ng saat ini selamanya. Tak terucap kes3dihan aku dan kak emy bila mendapat berita pem3rgian kau.

Kami masih lagi ingat kata kau “rasa macam nak reb4h bila dengar nama bocey tersingkir” tapi akhirnya kau kejar aku satu pentas terg3lak dan bersyukur masih tetap ke final. Aku sed1h dan bersyukur dapat berkongsi dengan kau di satu pentas ter4khir untuk kenangan ab4di kami bersama kau.

Allah lebih menyayangi mu adik ku dan akan kami ken4ng kau selamanya. Rehat lah adik ku dan kami akan sentiasa mendoakan agar r0h mu ditempatkan bersama mereka yang beriman dan soleh.T erlalu cepat kau pergi tinggalkan isteri dan anak mu yang masih kecil.

Kau lah lagenda komedi terkini dan selamanya.we love u brotha!Al Fatihah buat Adikku Abam. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!  Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : DAC, Fareez sumber: OHBULAN!

Kawan Paling Rapat. Achey Dan Fad Tangisi Pemergian Kawan Baik Mereka Abam. Warganet Turut Merasa Sebak.

sTanpa menunjukkan tanda-tanda s4kit tervk, pelawak Abam Bocik dilaporkan pergi buat selamanya pada pagi Isnin. Berita s3dih itu disahkan oleh adik kepada Astro Gempak. Disahkan adik. Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mohktar bin Syed Mohd Redzuan menghembuskan naf4s terakhir di kediamannya di Gombak pada pagi Isnin.

Menurut adiknya, Ali kepada Astro Gempak, dia dihubungi oleh isteri Abam memaklumkan abangnya tidak sedarkan diri. Isteri Abam hubungi saya dan beritahu abang saya tidak sedarkan diri. Saya bergegas ke kediaman Abam dan ya dia sudah tidak bernafas.

Isteri cuba kejutkan Subuh. Isteri Abam, Hidayah turut mengesahkan berita s3dih tersebut sambil memaklumkan suaminya itu hanya mengadu tidak sihat beberapa hari lalu. Beberapa hari lepas dia dem4m dan mengadu s4kit kep4la. Tapi bila diajak ke hospital dia tak mahu. Katanya hanya dem4m dan s4kit kepala biasa. Tapi pagi tadi saya kejutkan untuk solat Subuh, namun dia tiada tindak balas daripada dia.

Selain Hidayah, Abam tinggalkan seorang anak Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang baru berusia 5 bulan. Berita s3dih itu juga dikongsikan Fad menerusi Instagramnya.
Sumber: Astro Gempak/OhBulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

SUMBER : Ohmedia

Artikel lain : Abam Bocey Bergelar Suami Norhidayah 

KUALA LUMPUR: Dengan sekali lafaz, pelawak terkenal Abam Bocey, 29, sah bergelar suami kepada Siti Norhidayah Mohd Ali, 25, kira-kira pukul 6 petang tadi di Masjid Jamek Sultan Hishamuddun, Sabak Bernam, Selangor. Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, dinikahkan oleh jurunikah Ustaz Kamal Salan dberwalikan bapa pengantin perempuan, Mohd Ali Bahtin.

Pengantin lelaki turut menyerahkan mas kahwin sebanyak RM3,000 dan wang hantaran bernilai RM13,888 beserta sembilan dulang hantaran berbalas 11 dulang oleh pengantin perempuan. “Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan terima kasih atas doa semua. Semoga ikatan perkahwinan ini kekal hingga ke akhir hayat.“Saya mohon maaf jika sebelum ini ada yang menganggap saya merahsiakan tentang perkahwinan kami. Tidak berniat untuk merahsiakan tetapi saya bimbang apa yang dirancang tidak berlaku,” kata Abam lagi.

Sepanjang majlis tersebut, Abam turut ditemani dua orang rakan baiknya yang juga anggota kumpulan Bocey iaitu Fad dan Achey. Pasangan ini terdahulu mengikat tali pertunangan di kediaman pengantin perempuan pada pukul 10 pagi tadi.

Pasangan pengantin baharu akan diraikan dalam majlis berinai pada malam ini bertemakan Arabic Night. Sementara majlis resepsi pasangan ini akan diadakan pada 9 Disember di kediaman Siti Norhidayah. Abam dan Hidayah berkawan sejak 2009 sebelum Abam menyertai program Raja Lawak musim ke-6. – UTUSAN ONLINE.

ABAM MINTA ISTERI BERHENTI KERJA: “SAYA BAYAR GAJI DIA…”

“Sebaik sahaja anak saya lahir tempoh hari, saya meminta isteri untuk berhenti kerja demi menjaga anak kami. Jadi, apa yang saya lakukan ialah saya ‘beli’ gaji dia. Saya berhentikan dia kerja dan saya bayar gaji yang sepatutnya dia peroleh setiap bulan,” kata pelawak dan pelakon, Abam Bocey yang mengakui bahawa dia meminta isterinya, Nor Hidayah Mohd. Ali untuk tinggalkan kerjayanya dan menjadi suri rumah sepenuh masa.

Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd. Redzuan, 32, berkata, dia berbuat demikian kerana tidak mahu anaknya dijaga oleh pengasuh luar. Menurut Abam lagi, gaji yang diberikan itu untuk kegunaan peribadi isterinya tanpa termasuk keperluan nafkah lain.

“Kalau dia nak beli apa dengan duit itu, dia punya pasal. Saya hanya deposit ke akaunnya setiap bulan, itu hak dia, duit gaji dia. Bab nafkah dan keperluan lain, itu tak termasuk sekali kerana saya beri lain,” katanya yang memberitahu isterinya merupakan seorang akauntan sebelum ini.

Kata Abam lagi, dia lebih suka jika anaknya dibesarkan dan mendapat didikan sepenuhnya oleh keluarga sendiri. Abam mendirikan rumah tangga dengan Nor Hidayah, pada 8 Disember 2017. Hasil perkahwinan, pasangan itu kini dikurniakan seorang cahaya mata, Syed Uthman Hamzah yang kini berusia lima bulan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: metroallnws

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dikejar satu stage tu rasa nak rebah bila dengar Bocey tersingkir tak sangka betul betul Abam rebah. Ac Mizal dedahkan rupanya ini gurauan terakhir"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*