Datuk AC Mizal Tak Nak Tengok Jenaz4h Abam! Ini Sebabnya

Pengacara terkenal, Datuk AC Mizal meluahkan rasa sedih dan hiba atas pemerg1an pelakon dan pelawak, Abam Bocey atau nama penuhnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan.

Meski reda namun memori bersama Allahy4rham tetap terpahat dalam diri.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ya allah pagi ni aku dikejutkan dengan berita adik aku @abam_bocik telah meninggal dunia , tergamam aku & tak bole berkata2 aku , semuga kau tenang disana adikku allahuakbar .. Alfatihah,semuga roh abam dicucuri rahmat , إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـن ِ ٱلرَّحِيم ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّ.حِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞ Salam Takziah dari kami sekeluarga @abam_bocik @aliputeh89

A post shared by ✌️OfficiallyDATO AC MIzal IG™️ (@emyliadac) on

Jelas AC, hubungan bersama arwh Abam bukan sekadar persahabatan rakan selebriti di atas pentas malah lebih seperti hubungan adik-beradik.

“Dia punya keakraban tu dia bukan macam sama dia memang macam adik-beradik yang dah tak ada malu dah, terlampau akrab.

“Memang setiap tahun mereka di Maharaja Lawak Mega saya tahu masalah-masalah mereka macam mana nak dapatkan idea jadi kita dah biasa sangat sampailah saya ambil mereka buat album dan lagu raya 4U2C terbaru.

“Sebab itu susah untuk saya terima dan mak dia pun baik dengan saya sampai kita pernah sambut mak dia punya hari jadi, waktu itu di Kedah saya masih ingat lagi buat dekat warung makan kek dekat situ. Jadi memang saya anggap dia sebagai adik.

“Mereka akan sentiasa hubungi saya bila ada masalah, memang kami rapat sampai saya tak sanggup nak tengok jeazah kerana terlampau sayang,” kata AC kepada media.

Upacara pengebvmian jenazh Abam telah selamat dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Sungai Pusu, pada Isnin malam.

Terdahulu, pelawak popular Abam yang juga anggota kumpulan Bocey meningg4l dunia di kediamannya di Gombak awal pagi 10 Februari lalu.

Abam mennggalkan seorang balu, Nor Hidayah dan seorang anak lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia lapan bulan.

Artikel berkaitan: Setelah menilai tiga nama, akhirnya… Man Raja Lawak dipilih ganti Abam

SETELAH diadakan perbincangan bersama pihak produksi, akhirnya pelawak Man Raja Lawak dipilih menggantikan watak Abam dalam teater komedi seram, Korupsi Dewan Semandung.

Khir berkata, dia dan penerbit, Ogy Ahmad Daud bersepakat memilih Man kerana kemampuan bakatnya setara dengan Allahyrham Abam.

“Kita semua tahu arwh Abam ada caranya tersendiri, jadi penggantinya juga bukan orang biasa-biasa.

“Sebelum memilih pengganti, kita lihat beberapa faktor yang sesuai dengan penonton… kita akui Abam ada keistimewaan sendiri, jadi kita perlu cari seseorang yang setara atau yang boleh mengatasi Abam.

“Setelah adakan perbincangan dan menyenaraikan tiga nama akhirnya kami memilih Man Raja Lawak atau Man Puteh sebagai pengganti watak Abam,” katanya kepada mStar.

Khir Rahman ditemui semasa sidang media perjumpaan media bersama pengarah dan pelakon teater Korupsi Dewan Semandung yang diadakan di Istana Budaya pada Khamis.

Sementara itu, Khir memberitahu pemilihan Man itu berikutan kemampuan pelawak tersebut menyampaikan komedi dengan baik dan bersahaja.

Karakter pada Man kena dengan watak itu dan kita cuma ubah sedikit supaya sesuai dengan Man. Yang lain termasuk jalan cerita masih kekal sama! KHIR RAHMAN PENGARAH

“Kita percaya Man akan dapat menggantikan arwh Abam di pentas itu nanti. Man telah melalui evolusi dari awal pembabitan sebagai pelawak sehinggalah terbaharu memenangi Maharaja Lawak Mega 2019, Januari lalu.

“Pembabitannya itu merupakan satu petanda positif dalam industri lawak dan komedi… saya menjangkakan akan ada magik dan sesuatu akan dilakukan nanti.

“Lagi pula, karakter pada Man kena dengan watak itu dan kita cuma ubah sedikit supaya sesuai dengan Man. Yang lain termasuk jalan cerita masih kekal sama!,” ujarnya.

Selain Man, teater ini turut dibintangi oleh Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainal Abidin, Joey Daud, Vicha, Mark Adam, Tauke Jambu, Chiwan, Tapai dan Sharif Zero.

Teater komedi seram, Korupsi Dewan Semandung itu akan dipentaskan di Istana Budaya pada 28 hingga 29 Februari dan 1 Mac ini.

Pada Isnin, salah seorang pelakonnya iaitu Abam, 32, mennggal dunia selepas dua hari mengalami demm panas.

Komen warganet

Teringat masa mengerjakan umrah dgn arwh abam tahun lepas. Beliau sgt baik. Alfatihah. Tenang lah kau di sana bam…kami akan sentiasa merindui mu. Ya allah tempat kan sahabat kami abam di sisi mu. Amin.

Alfatihah… Tenang lah kau di sana bam…kami akan sentiasa merindui mu… Ya allah tempat kan sahabat kami abam di sisi mu. Amin yarbbal alamin

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : kisahkini

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Datuk AC Mizal Tak Nak Tengok Jenaz4h Abam! Ini Sebabnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*