Beto Kusyairy seI4r netizen pertikai kem4tian Abam Bocey ada petanda husnul khatimah – “Punyalah hitam hati mereka… t0ksik!”

PEMERG1AN yang dicembvrui. Itulah yang dikatakan mengenai kem4tian Allahy4rham pelawak Abam Bocey yang sehingga kini masih diperkatakan.

Malah Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri menyifatkan pemerg1an arw4h sebagai petanda husnul khatimah iaitu kem4tian dan penamat yang baik.

“Mungkin jika satu hari nanti anakanda Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey terbaca nukilan ini, ketahuilah bahawa ayahandamu seorang yang baik dan disenangi semua orang.

Adibah Nor dan Beto terkilan dengan sik4p netizen yang mempertik4ikan kem4tian Abam.

“Mungkin ramai juga yang tertanya-tanya. Walaupun sudah hampir seminggu kem4tiannya, nama Abam masih lagi meniti di bibir-bibir orang ramai.

“Bagi saya, bilamana kem4tiannya sentiasa disebut-sebut, itulah petanda kem4tian dan penamat yang baik (husnul khatimah),” katanya.

Dunia hiburan dikejutkan dengan berita pelawak Abam Bocey atau Syed Umar Mokhtar Syed Redzuan, 32, meningg4l dunia selepas dua hari mengalami demam panas pada Isnin lalu.

Biarpun satu persatu kebaikan yang dilakukan sepanjang hayatnya terbongkar, namun ada juga netizen yang mempersoalkannya kem4tian pelawak itu yang terlalu mendapat perhatian.

Punyalah hitam hati mereka. Toksik. Tetap nak cari keburukan walaupun tuhan dah tunjuk kebaikan pengakhirannya.BETO KUSYAIRYPELAKON

“Sangat tak logik seorang pelawak profesional disolihkan dan dimuliakan macam orang soli,” tulis seorang netizen di laman Facebook.

Dalam pada itu, penyanyi Adibah Nor turut meluahkan rasa terkiIan dengan sikap individu itu yang mudah menjatuhkan hukum mengenai kem4tian arw4h Abam.

“Ada makhIuk siap jatuh huk0m kata pelawak itu dan ini… macam tak layak untuk berada di tempat yang baik langsung,” katanya.

Pemergian Abam mengejutkan industri hibuan.

Adibah berkata demikian di Twitter selepas melihat perkongsian pelakon Beto Kusyairy mengenai kenyataan Mufti Wilayah Persekutuan berkenaan kem4tian Abam.

Sementara itu, Beto turut membalas tweet Adibah Nor dengan mendoakan agar dijauhkan dengan manusia mempunyai aura negatif dan berhati hitam.

“Ya… ada baca beberapa. Punyalah hitam hati mereka. Toksik. Tetap nak cari keburukan walaupun tuhan dah tunjuk kebaikan pengakhirannya.

“Moga kita dijauhkan dari makhIuk-makhIuk ni kak,” katanya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Mstar via dbongkar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Beto Kusyairy seI4r netizen pertikai kem4tian Abam Bocey ada petanda husnul khatimah – “Punyalah hitam hati mereka… t0ksik!”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*