“4rwah Abam tak pernah hebohkan” Ali Puteh d3dah bapa kandung masih hidup

”Kepada Norhidayah (kakak ipar), apa yang telah saya katakan itu di laman sosial telah saya tarik balik dan saya sanggup memohon maaf secara terbuka. Apa kita berada dalam sifat am4rah benda (status menghin4) itu keluar.

Itu kata-kata Ali Puteh yang enggan memanjangkan k0ntr0versi persngketaan dengan b4lu abangnya 4llahyarham Abam Bocey, dan menyatakan kesediaan mahu berjumpa kakak iparnya untuk memohon maaf.

Ali atau nama sebenarnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Redzuan, 31, berkata dia merancang bertemu kakak iparnya, Siti Nurhidayah Mohd Ali, secara tertutup bagi menyelesaikan kem3lut itu.

”Sekiranya keadaan menjadi bertambah t3ruk, kami akan kumpulkan semua wang sedekah orang ramai dan serahkan kepada Nurhidayah di rumahnya.

”Di situ sesi permohonan maaf antara kami akan berlaku. Namun, ia dibuat secara tertutup kerana kami tak mahu 4ib keluarga terus dijaja,” katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Anggota kumpulan Puteh ini turut memohon maaf kepada kakak ipar berikutan status berbaur em0si dan k4sar yang dikongsi di laman sosial, baru-baru ini.

”Saya mendapat tahu mengenai kenyataan yang dikeluarkan Nurhidayah apabila ramai yang menelefon saya untuk bertanya. Saya sangat terkejuut dan mengucap panjang.

”Dalam keadaan m4rah, saya terus memuat naik status itu. Pada kesempatan ini, saya ingin meminta maaf kepada kakak ipar atas kesil4pan yang dilakukan,” katanya.

Kontr0versi isu memb0lot harta terc3tus apabila Nurhidayah memberitahu dalam temubual yang dibuat secara langsung melalui Instagram (IG) usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri, mend4kwa ada beberapa kekangan yang dihadapinya selepas pemerg1an arw4h. Ini termasuk isu harta peninggalan seperti kereta yang dikatakan diurus keluarga Abam.

Bagaimanapun, semalam, melalui temubual secara langsung di IG, Ali menafikan dakwaan dia mahu memb0lot harta sambil menyatakan alasan berbuat demikian.

Menjelaskan perkara tersebut, ketika sidang media Ali turut menjelaskan bahawa bapa kandung mereka iaitu Syed Mohd Redzuan sebenarnya masih hidup.

Ali menyebut perkara itu ketika bercakap tentang individu yang berhak ke atas harta p3ninggalan arwh Abam dan dia memahami sebagai adik dia tiada hak untuk menuntut.

”Saya tidak akan tuntut walau satu sen sebab bukan hak saya. Yang perlu dituntut adalah balu, waris, ibu dan bapa.

”Untut pengetahuan umum, bapa kami Syed Mohd Redzuan masih hidup. Memang masa 4rwah Abam ada dia tidak war-warkan yang bapa kami masih hidup.

”Sebenarnya bapa Syed Mohd Redzuan itu masih hidup dan perlu difaraidkan seperti individu yang saya sebut tadi.” kata Ali.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: bharian

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“4rwah Abam tak pernah hebohkan” Ali Puteh d3dah bapa kandung masih hidup"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*