Lagu Untuk Arw4h, Hasilnya Ada Juga Untuk Arw4h…” Achey, Fad Dan Ippo Hafiz Cipta Lagu Istimewa

Pemerg11an Allahy4rham Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan atau lebih dikenali sebagai Abam meninggalkan kesan yang mendalam buat anggota Kumpulan Bocey.

Pemerg1an Abam mendorong anggota Bocey, Fad dan Achey untuk mencipta sebuah lagu istimewa buatnya.

Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah memberitahu bahawa hasil kutipan yang bakal diperolehi nanti akan diagihkan kepada projek yang pernah diusahakan, termasuk menyalur kepada pusat tahfiz, bersedekah dan ceramah agama.

“Lagu ini dihasilkan bukan atas dasar suka-suka, sebaliknya ada bahagian arw4h untuk setiap kutipan yang diperoleh. Jika lagu ini mendapat tontonan dan jumlah pendengar tinggi, kami akan mengagihkan bahagian arwh kepada projek yang pernah diusahakan, antaranya menyalurkan ke pusat tahfiz yang dibantu arwh.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bismillah…. lagu untuk arwah… hasilnya ada juga untuk arwah… in shaa Allah… cuma lagu ini belum ada tajuknya… 🧐.. .. .. @ippohafiz @fadbocey #bocey #kitabaikramaisayang

A post shared by achey Bocey 013-6408967 (mngr) (@acheykintangkintung) on

“Selain itu, hasil lagu ini akan digunakan membantu penceramah agama menganjurkan ceramah dan bersedekah. Pendapatan karya ini juga akan digunakan untuk membantu waris arwh seperti anak tunggalnya, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey, isteri dan ibu arwh,” katanya kepada BH Online.

Menurut Achey, penghasilan lagu tersebut berlaku secara tidak sengaja dan mereka akan berkolaborasi bersama penyanyi dan komposer Ippo Hafiz.

Tambah Achey lagi, ia bermula daripada komen yang ditinggalkan Ippo di Instagram sejak pemerg1an arwh.

“Komen yang ditinggalkan Ippo ternyata mendapat perhatian pengikut Instagram. Ramai peminat arwah, saya, Fad mahupun Ippo meminta kami menghasilkan lagu untuk arwh.

“Ippo pula mengatakan Insya-Allah, dia akan usahakan. Jadi, dari situlah bermula sesi pertukaran pendapat dan lontaran idea,” katanya.

Bagaimanapun, kata Achey, dia tidak boleh menyanyikan lagu berkenaan secara berseorangan memandangkan Fad turut merasakan kehilangan arwh. Jadi, Fad juga harus berada dalam projek lagu itu.

Tambah Achey lagi, lagu tersebut masih belum mempunyai tajuk dan masih dalam perbincangan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:Gempak via Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Lagu Untuk Arw4h, Hasilnya Ada Juga Untuk Arw4h…” Achey, Fad Dan Ippo Hafiz Cipta Lagu Istimewa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*